ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعات جالبی از اپل واچ در پنجمین سالگرد عرضه، از زبان طراح آن

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در جهان است که نزدیک به ۵ سال پیش برای اولین بار وارد بازار شد. این محصول در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و حالا یکی از اعضای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در جهان است که نزدیک به ۵ سال پیش برای اولین بار وارد بازار شد. این محصول در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و حالا یکی از اعضای اصلی تیم طراحی، اطلاعات جذابی در رابطه با آن در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

پنج سال پیش اولین نسل اپل واچ در اختیار خریداران قرار گرفت و شاید بزرگترین شگفتی این محصول، عدم نام‌گذاری آن به صورت iWatch بود که البته اپل برای این کار دلیل داشت. شرکت OMG Electronics در سال ۲۰۱۲ نام iWatch را به ثبت رسانده بود. این شرکت به دنبال تولید و عرضه این ساعت هوشمند با استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی بود که از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه موردنیاز، تنها ۱۴۳۴ دلار سرمایه جمع کرد و این محصول هیچ وقت تولید نشد.

به تازگی یکی از طراحان سابق اپل، «عمران چودری» که بیش از ۲۰ سال در این شرکت فعالیت داشته، در چندین توییت اطلاعات جذابی در رابطه با ساعت هوشمند اپل منتشر کرده. بد نیست بدانید چودری در طراحی آیفون، آیپد، آیپاد، اپل واچ و ایرپاد نقش داشته و فرد معروفی در دنیای طراحی محسوب می‌شود. بر اساس گفته چودری، اولین نمونه ساعت هوشمند اپل نسل ششم آیپاد نانو با بند بوده است.

چودری نتوانسته طرح خود را با استیو جابز به اشتراک بگذارد چرا که مدیرعامل سابق اپل در آن زمان جان خود را از دست داده بود. تصویر زیر اولین طرح از هوم اسکرین (Home Screen) اپل واچ را به نمایش می‌گذارد:

اپل واچ

چودری در توییت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که هیچ کدام از پروانه‌هایی که برای ساخت موشن مورد استفاده قرار گرفتند، آسیب ندیدند چرا که پیش از این کار مرده بودند. این پروانه‌ها توسط فیلمساز و عکاس «اندرو زوکرمن» تبدیل به انیمیشن شدند و هنوز یک پروانه آبی رنگ در یک قاب شیشه‌ای نگهداری می‌شود.

اگر در رابطه با واچ فیس خورشیدی اپل واچ کنجکاو هستید، چودری اعلام کرده که آن را به عنوان راهی برای مشاهده رمضان توسط مسلمانان طراحی کرده تا بتوانند به سرعت موقعیت خورشید را ببینند و سایر کاربران نیز قادر به درک رابطه خورشید و زمان باشند. تصویر زیر تیم توسعه دهنده اپل واچ را در زمان معرفی اولین نسل این ساعت هوشمند نشان می‌دهد:

اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند در جهان محسوب می‌شود که البته فروش بالاتری نسبت به ساعت‌های کلاسیک نیز دارد. در حالی که قدمت این محصول تنها 5 سال است، توانسته سازندگان سوئیسی ساعت مانند رولکس و امگا با بیش از ۱۰۰ سال قدمت را شکست دهد. اپل واچ به همراه ایرپاد رشد فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه می‌کند.

اپل واچ در جدیدترین نسل‌های خود به ویژگی‌هایی مجهز شده که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد که برای مثال می‌توان به سنسور الکترودیاگرام برای بررسی وضعیت ضربان قلب افراد اشاره کرد. اپل هم اکنون در حال توسعه نسل جدید این محصول یا اپل واچ سری 6 است که انتظار می‌رود قادر به اندازه‌گیری سطح اکسیژن کاربر باشد.

بر اساس گزارش‌ها، اپل در حال کار روی سنسوری است که امکان اندازه‌گیری قند خون را برای کاربر فراهم می‌کند. اگر اپل بتواند این ویژگی را به ساعت هوشمند خود اضافه کند، فروش آن بیش از پیش افزایش می‌یابد و برای چندین سال به عنوان محبوب‌ترین ساعت بازار شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی