ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
علمی

بیل گیتس از اعلام نتایج اولیه واکسن‌های کرونا در تابستان امسال خبر می‌دهد

به جرات می‌توان گفت واکسن کرونا تبدیل به اولویت اصلی بسیاری از شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان شده و بیل گیتس نیز توجه ویژه‌ای به آن دارد. به تازگی هم‌بنیانگذار مایکروسافت در برنامه استیون کلبر اعلام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

به جرات می‌توان گفت واکسن کرونا تبدیل به اولویت اصلی بسیاری از شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان شده و بیل گیتس نیز توجه ویژه‌ای به آن دارد. به تازگی هم‌بنیانگذار مایکروسافت در برنامه استیون کلبر اعلام کرده که نتایج اولیه واکسن‌های کرونا در این تابستان مشخص می‌شود.

بیل گیتس که اخیرا یادداشتی در رابطه با ویروس کرونا منتشر کرده، با حضور در برنامه آنلاین استیون کلبر اطلاعات بیشتر و رسمی‌تری با دیگران به اشتراک گذاشته است. همانند یادداشت که گیتس در آن در رابطه با آینده خوشبینانه صحبت کرده، در این برنامه نیز دیدگاه مثبتی داشته است.

برای مثال مدیرعامل سابق مایکروسافت در پاسخ به این سوال که کدام شرکت با حمایت بنیاد بیل و ملیندا گیتس در تحقیقات مربوط واکسن کرونا پیشتاز است، اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار داده. دو پاسخ برای این سوال شامل درمان با دارو در آینده نزدیک و تولید واکسن در بلندمدت می‌شود. به گفته گیتس هنوز روشی با احتمال درمان بالاتر از ۹۵ درصد وجود ندارد و نمی‌توان روی چنین موضوعی حساب باز کرد. گیتس در این برنامه اعلام کرده:

«واکسن روش دیگری محسوب می‌شود که بسیار موثر است و ما برای جمعیت جهان تولید می‌کنیم. نتایج اولیه برخی از این واکسن‌ها که آزمایش‌های انسانی آن‌ها شروع شده، در همین تابستان مشخص می‌شود و می‌فهمیم که آیا آن‌ها آنتی بادی قدرتمندی تولید می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن نسبت کرونا از خود مقاومت نشان دهد. پس از این مرحله باید آزمایش‌های ایمنی گسترده‌تری انجام دهیم و سپس آن‌ها را به تولید برسانیم.»

بیل گیتس

گیتس در یادداشت خود به تولید انبوه واکسن کرونا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ اشاره کرده بود. به اعتقاد گیتس، کشورهای پیشرفته دو ماه دیگر وارد فاز دوم اپیدمی می‌شوند که در حقیقت به معنای زندگی نیمه عادی مردم است. در صورتی که نتایج اولیه واکسن‌ها مورد قبول واقع شوند، می‌توان به پیش بینی مدیرعامل سابق مایکروسافت تکیه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی