ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا RTX Voice
تکنولوژی

پلاگین انویدیا صداهای اضافی محیط را حین ویدیو کنفرانس حذف می‌کند [تماشا کنید]

فناوری انویدیا RTX Voice با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی شما را از دست اصوات اضافی پس زمینه حین ضبط صدا راحت می‌کند. این روزها بسیاری به واسطه شیوع کرونا بسیاری از جلسات اداری، کلاس‌های درس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

فناوری انویدیا RTX Voice با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی شما را از دست اصوات اضافی پس زمینه حین ضبط صدا راحت می‌کند.

این روزها بسیاری به واسطه شیوع کرونا بسیاری از جلسات اداری، کلاس‌های درس و موارد دیگر به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود. در این بین وجود اصوات اضافی از صدای تلویزیون و اعضای خانواده گرفته تا حیوانات خانگی برای بسیاری دردسرساز شده اما پلاگین جدید انویدیا با تکیه بر هوش مصنوعی به خوبی از پس حذف آنها برمی‌آید.

زمانی که اسم کارت های انویدیا تورینگ مثل «RTX 2080» به میان می‌آید، اولین چیزی که به فکر همه خطور می‌کند، رهگیری پرتو است اما این کارت‌ها در زمینه صدا هم قابلیت‌های جالبی دارند و یکی از آنها رهگیری صوتی است.

این کارت‌ها به لطف فناوری RTX Voice و با استفاده از پردازش هوش مصنوعی هسته‌های «تنسور»، صداهای پس زمینه را شناسایی کرده و از جریان اصلی حذف می‌کنند.

یکی از مهندسان سابق مایکروسافت که حالا در زمینه استریم فعالیت دارد، برای نمایش قابلیت های انویدیا RTX Voice ویدیویی منتشر کرده که فناوری مذکور در آن حتی بلندترین صداهای اضافی را به خوبی شناسایی کرده و بدون کاهش کیفیت صدای اصلی آنها را حذف می‌کند.

Barnacules همزمان که در حال صحبت کردن است یک فن بزرگ را هم روشن کرده اما زمانی که RTX Voice به ۱۰۰ درصد می رسد، اثری از صدای فن باقی نمی‌ماند. وی در ادامه  همزمان با صحبت کردن شروع به کوبیدن روی میز با چکش می‌کند اما فناوری انویدیا به طرز جالب توجهی صدای آن را هم حذف می‌کند.

نسخه بتای انویدیا RTX Voice هفته گذشته برای کاربران RTX ارائه شد اما برای بهره بردن از آن لزومی به استفاده از کارت‌های RTX وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mustafa Jafari
    Mustafa Jafari | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    به نظرم اشتباه میکنید.
    تو سایت انویدیا، تو بخش الزاماتش نوشته باید کارت گرافیک جیفورس rtx یا کوادرو rtx داشته باشی

مطالب پیشنهادی