ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

14 خودرو اسپرت خوش قیمت برای سرمایه گذاری در بازار جهانی

به طور معمول سوپرخودرو ها با قیمت بالای خود در زمان عرضه اولیه دور از دسترس عموم مردم هستند. با گذشت زمان قیمت سوپرخودروهای که کمتر خاص هستند کاهش پیدا می کند به گونه ای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

به طور معمول سوپرخودرو ها با قیمت بالای خود در زمان عرضه اولیه دور از دسترس عموم مردم هستند. با گذشت زمان قیمت سوپرخودروهای که کمتر خاص هستند کاهش پیدا می کند به گونه ای که می توان آن ها را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد. گرچه این مسئله شامل حال بعضی از سوپرخودروهای تولید محدود و خاص که به مرور زمان حتی به ارزش آن ها افزوده می شود نخواهد بود.

در ادامه به 14 سوپرخودرو کلاسیک مدرن که امروز به گزینه های جذابی برای خرید و سرمایه گذاری تبدیل شده اند می پردازیم. برخی از این خودروها در آینده نزدیک و برخی دیگر در آینده دور تبدیل به مدل های کلکسیونی و ارزشمند خواهند شد و می توانند گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری تلقی شوند.

جالب است بدانید در بازار کشورهای غربی که اثر چندانی از تورم و واسطه گری در بازار خودرو و بورس و ..وجود ندارد، جمع آوری کلکسیون های خاص (شامل خرید خودروهای کلاسیک) یکی از راه های جذاب سرمایه گذاری تلقی می شود که البته همچون بسیاری موارد دیگر در بازار ایران محل چندانی از اعراب ندارد.

سوپرخودرو

  1. لوتوس اسپریت توربو 1987 – 40 هزار دلار

لوتوس اسپریت یکی از سوپرخودروهای محبوب ما در دهه 80 میلادی به شمار می رود. گرچه برند لوتوس آوازه پورشه یا فراری را با خود به یدک نمی کشد اما این لوتوس اسپریت در زمان خود به تنها 5.3 ثانیه زمان نیاز داشت تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به 270 کیلومتر بر ساعت می رسد. در حال حاضر این سوپر خودرو کلاسیک در حدود 40 هزار دلار در نمونه های سالم قیمت گذاری شده است.

  1. میتسوبیشی اکلیپس GS-T Turbo – بیست و سه هزار دلار

میتسوبیشی اکلیپس را از سری فیلم های تند و آتشین (Fast and Furious) می شناسیم. خودروی اسپرتی که طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه نمونه های سلامت آن با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شود.

  1. هوندا S2000 – سیزده هزار دلار

هوندا S2000 نیز یکی از دیگر خودروهایی است که می توانید از رانندگی با آن بسیار لذت ببرید. این خودروی اسپرت کانورتیبل دو نفره سبک وزن است و جلوه بسیار خوبی دارد. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5 ثانیه زمان احتیاج دارد و می توان آن را یکی از خودروهای کلاسیک مدرن لقب داد.

  1. دوج وایپر 1995 – 30 هزار دلار

وایپر در زمان عرضه اولیه نگاه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. موتور قدرتمند V-10 با حداکثر قدرت 400 اسب بخار در کسری از ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. هرچند پروژه تولید این خودرو در مجموع چندان موفق نبود، اما شکی نیست که نمونه های نسل اول دوج وایپر در آینده ای نه چندان دور به خودروهای کلاسیک مدرن محبوب تبدیل می شوند.

  1. دی تومازو پنترا GTS 1972 – شصت هزار دلار

پنترا این خودروساز ایتالیایی با اصالت آرژانتینی جلوه کامل سرعت و قدرت در زمان خود به شمار می رفته است. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.4 ثانیه زمان احتیاج دارد و گرچه در حد اندازه نام های بزرگی همچون مازراتی، آلفارومئو و...نیست اما به خوبی از پس رقبای بزرگ خود بر می آید. این خودرو از بسیاری جهات به لامبورگینی شباهت دارد و این در حالیست که از نظر قیمت نسبت به لامبورگینی گزینه ای بسیار مقرون به صرفه است.

  1. شورلت گرند اسپرت – 10 هزار دلار

مدل 1996 شورلت کوروت گرند اسپرت پایانی برای نسل شورلت C4 بوده است. این کوروت توسط بسیاری از علاقه مندان این برند دست کم گرفته شده است و هرگز آن علاقه ای که هواداران این نام بزرگ به دیگر مدل ها نشان داده اند را دریافت نکرده است. اما امروزه با قیمت تنها 10 هزار دلار (حدود 160 میلیون تومان) معامله بسیار منصفانه ای به نظر می رسد و نمادی از دوران طلایی کوروت سواری در آمریکای رویایی است.

  1. مازراتی گیبلی 1967 – 97 هزار دلار

برای شرح میزان خاص بودن مازراتی گیبلی مدل 1967 نیاز به یک مقاله بلند بالا است. در حال حاضر برای خرید یک مدل کلاسیک گیبلی نیاز به یک میلیون دلار پول خواهید داشت اما با کمی جست و جو می توان مدل هایی با قیمت کمتر از 100 هزار دلار آن را نیز پیدا کرد.

جالب است بدانید در ایران نیز نمونه هایی زا مزراتی گیبلی وجود دارد که حداقل یکی از آن ها هم اکنون در شرایط استفاده قرار دارد و در زمره ارزشمند ترین خودروهای کلاسیک موجود در کشور تلقی می شود.

  1. پورشه 911 توربو 1990 – 40 هزار دلار

به طور معمول نمی توان انتظار کاهش بهای زیادی برای مدل های 911 پورشه را داشت اما این 911 از باقی پورشه ها داستان متفاوتی دارد زیرا پس از 8 سال عرضه تازه لقب خودروی قرن را به خود گرفت. این 911 توربو آرزوی بسیاری از خودرو دوستان است و امروزه توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب می کند.

با توجه به محبوبیت خاص این سری از پورشه 911 این پیش بینی وجود دارد که پس از برقی شدن تمامی خودروهای جهان، شاهد افزایش قیمت چشمگیر این مدل باشیم.

  1. مزدا RX-7 مدل 1993 – 17 هزار دلار

یکی از سوپرخودروهای خاص زمان خود که به مدد موتور وانکل (دوار) قدرت مناسبی را در زمان خود تولید می کرده است و تنها به 4.8 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد.

  1. شورلت کوروت ZR-1 1995 – بیست و هشت هزار دلار

در زمان خود ZR-1 طرح جدیدی را برای کوروت ها ارائه کرد و امروزه با قیمت بسیار مناسبی می توانید این مدل خاص را تهیه کنید. گرچه این نسل از کوروت به طور کلی محبوب هواداران آن نیست اما این مسئله چیزی از شایستگی کوروت ZR-1 کم نمی کند. بنابراین اگر از دوران کودکی خاطره نصب پوستر این مدل کوروت را بر روی دیوار اتاق خود داشته اید، حالا (در دوران کاهش شدید قیمت نفت)، زمان خوبی برای خریدن یکی از آن هاست.

  1. فراری F355 1995 – شصت هزار دلار

فراری F355  یکی از اسطوره ای ترین سوپرخودروهای دهه 90 میلادی به شمار می رود که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد. در زمان عرضه اولیه در سال 1995 F355 در حدود 135 هزار دلار ارزش داشته است اما امروز می توان یکی از نمونه های سالم و تمیز آن را با 60 هزار دلار پیدا کرد.

  1. آکورا NSX 1991 – چهل هزار دلار

یکی از خاص ترین سوپرخودروهای ژاپنی که با همکاری راننده افسانه ای یعنی آیرتون سنا تولید شده است. عملکرد خیره کننده آکورا NSX به گونه ای بود که بسیاری از افراد این سوپرخودرو را به فراری ترجیح می دادند.

  1. پورشه 911 SC – شصت و هشت هزار دلار

پورشه 911 SC را باید ترکیبی از طراحی مدرن و آیرودینامیک توصیف کرد که برای اولین بار در نسل های مختلف 911 دیده شده است. این 911 عملکرد بسیار عالی در پیست های اتومبیل رانی داشته است.

  1. شورلت کوروت C5 – حدودا 13 هزار دلار

نسل پنجم کوروت را نمی توان بهترین کوروت تاریخ دانست اما عملکرد خیره کننده آن باعث شده تا رتبه دوم لیست را کسب کند. این نسل از کوروت با حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت در حال حاضر قیمت بسیار پایینی در محدوده 13 هزار دلار (208 میلیون تومان) دارد و به همین دلیل می تواند گزینه مناسب برای سرمایه گذاری نیز به شمار رود.

  1. فراری GT0 – چهل و هشت میلیون دلار

برای این که ارزش دیگر خودروهایی که در این لیست با این قیمت بسیار پایین آمده را به شما ثابت کنیم رتبه اول را به فراری 250 GTO گران قیمت ترین خودروی کلاسیک حال حاضر دنیا تعلق می گیرد. از فراری سری GT0 کمتر از 40 دستگاه در سرتاسر جهان موجود است و د آخرین نمونه به حراج رفته با برچسب قیمتی 48.4 میلیون دلاری در یکی از حراجی های RM Sotheby به فروش رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ebb
    ebb | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آقا هر مطلبیو لطفا ترجمه نکنید بزارید.... آخه شورلت گرند اسپرت ده هزار دلاری کجا پیدا میشه مرد حسابی؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تو دور و زمان خودمون باورم نمیشد زمانی فولکس بیتل و بنز ۱۸۰ و ۸ سیلندر های ۲ در آمریکایی یا حتی ژیان تبدیل ب خودروهای کلکسیونی و قیمت های نجومی بشن!

  • Kasra
    Kasra | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ميگما... این متن با ما ایرانیاست؟؟؟ ؟

مطالب پیشنهادی