ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

بررسی کوتاه بی ام و ایکس2 M35i؛ کراس اووری با عملکرد یک هاچبک داغ

بی ام و ایکس2 M35i یکی از معدود خودروهایی است که مرز باریک میان  کراس اوورهای سابکامپک و  هاچبک‌های داغ را به خوبی مشخص کرده است. با وجود آنکه بی ام و ایکس2 M35i در ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

بی ام و ایکس2 M35i یکی از معدود خودروهایی است که مرز باریک میان  کراس اوورهای سابکامپک و  هاچبک‌های داغ را به خوبی مشخص کرده است. با وجود آنکه بی ام و ایکس2 M35i در زمره کراس اوورها طبقه‌بندی می‌شود، اما شبیه به یک هاچبک داغ عمل می‌کند؛ چابک در مسیر مستقیم، با صلابت و کاملا تهاجمی در صورت قرار دادن آن در تنظیمات صحیح. می‌توانیم از برخی جهات بی ام و ایکس2 M35i را به عنوان حریف فولکس واگن گلفR در نظر بگیریم.

وب سایت motor1 طی مطلبی به نقد و بررسی جوانب مختلف بی ام و ایکس2 M35i پرداخته و آن را از جنبه های گوناگون امتیازبندی کرده است. لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این‌باره به استحضار شما مخاطبان گرامی برسانیم.

طراحی بی ام و ایکس2 M35i: امتیاز 5 از 10

گرچه نمی‌توانیم طراحی ب ام و ایکس2 M35i را بسیار زیبا بدانیم اما باید اذعان کنیم که بی ام و ایکس2 M35i از شمایل متمایزتری نسبت به سایر کراس اوورهای سابکامپکت برخوردار است.

بی ام و ایکس2

نسخه M35i در قیاس با مدل پایه 28i از چهره ساده اما جذابتری سود می‌برد. جلوپنجره و آینه‌های جانبی آن با رنگ برنزی پوشش داده شده‌اند و چرخ‌های 20 اینچی M-Sport جلوه زیبایی از خود به نمایش گذاشته‌اند. با این حال کابین بی ام و ایکس دو از جذابیت کمتری برخوردار است. حتی با وجود پوشش چرمی قرمز رنگ مگنا، فضای داخلی ایکس2 M35i چندان درخشان جلوه نمی‌کند. نمایشگر 8.8 اینچی قدیمی به همراه پنل پشت آمپر آنالوگ و پلاستیک‌های پیانو بلک در اینجا حضور دارند. شیفتر های پلاستیکی نیز ارزان قیمت به نظر می‌رسند.

راحتی بی ام و ایکس2 M35i: امتیاز 4 از 10

کیفیت چرم مگنا قرمز رنگ در بی ام و ایکس2 M35i بسیار بهتر از چرم مصنوعی در دیگر مدل های ایکس2 است. صندلی‌ها عقب و داشبورد نیز با چرم مگنا پوشش داده شده‌اند. صندلی‌ها فرم مناسبی داشته و بدن سرنشین را به خوبی در برمی‌گیرند.

ناحیه نشیمن‌گاه آن نیز نسبت به قبل از قابلیت دربرگیرندگی بیشتری بهره می‌برد. با این حال طی مسافرت‌های طولانی این صندلی‌ها نمی توانند سفتی سیستم تعلیق را برای سرنشینان خوشایندتر کنند. با آنکه ردیف جلو فضای بسیار مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد اما صندلی‌های ردیف عقب به دلیل شمایل کوپه مانند بدنه خودرو، محدودیت‌هایی را برای افراد بلندقد ایجاد کرده‌اند.

بی ام و ایکس2

تکنولوژی بی ام و ایکس2 M35i : امتیاز 5 از 10

یکی از بزرگترین نقاط ضعف بی ام و ایکس2 M35i اصرار آن بر استفاده از سامانه‌های iDrive6 است در حالی که بسیاری از محصولات دیگر بی ام و به سراغ iDrive7 رفته‌اند. با این حال این سامانه هنوز هم دقیق عمل کرده و کار با آن ساده است. یک نمایشگر 8.8 اینچی نیز رابط کاربر با این سیستم خواهد بود. اپل کارپلی وایرلس، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، درب عقب برقی، صندلی‌های جلو برقی و یک مونروف پانورامیک نیز در ب ام و ایکس2 M35i حضور دارد.

پرفورمنس و هندلینگ بی ام و ایکس2 M35i : امتیاز 7 از 10

هر دو نسخه پایه و M35i بی ام و ایکس2 از یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرند با این تفاوت که توان موتور M35i تقویت شده و قدرت آن از 228 به 301 اسب بخار و گشتاور آن به 331 نیوتن متر افزایش یافته است. این پیشرانه قدرتمندترین موتور 2 لیتری توربوشارژ ساخت ب ام و در طول تاریخ این خودروساز است.

شتاب صفر تا 96 بی ام و ایکس2 M35i معادل 4.7 ثانیه است. بی ام و ایکس2 بسیار سریع بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آن کاملا دقیق و قاطع عمل می‌کند. با وجود آنکه بی ام و ایکس2 M35i دارای ارتفاعی معادل 7.2اینچ از سطح زمین است، در مسیر مستقیم عملکردی شبیه به هاچبک‌های داغ همچون فولکس واگن گلفR و هیوندای ولستر N را از آن شاهد خواهید بود.

با وجود عملکرد عالی پیشرانه و جعبه دنده، سایر بخش‌های فنی ایکس2 M35i چندان عملکرد رضایت‌بخشی ندارند. چرخ‌های جلو علی رغم وجود سامانه چهار چرخ محرک دچار لغزش و جیغ می‌شوند و به غربیلک فرمان فشار می‌آورند. عملکرد این خودرو در عبور از پیچ‌ها نیز چندان درخشان نیست. میزان تکان‌های عرضی بدنه نیز بیش از حد انتظار به نظر می‌رسد که کنترل آن را در سرعت‌های بالا با دشواری مواجه خواهد کرد.

ایمنی بی ام و ایکس2 M35i : امتیاز 8 از 10

امکانات ایمنی استاندارد بی ام و ایکس2 به عنوان یک کراس اوور سابکامپکت در سطح بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و مواردی همچون: هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، نور بالا خودکار، کروز کنترل فعال و سنسورهای پارک تماما به صورت استاندارد در بی ام و ایکس2 یافت می‌شوند. سامانه‌های تشخیص عابر پیاده و نگهدارنده بین خطوط نیز به صورت آپشنال قابل سفارش خواهد بود. تمامی سامانه‌های امنیتی مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند اما سنسورهای هشدار انحراف از مسیر به ویژه در بزرگراه‌ها اندکی بیش از حد حساس عمل می‌کنند.

مصرف سوخت بی ام و ایکس2 M35i : امتیاز 5 از 10

مصرف سوخت ایکس2 M35i  در شهر جاده و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر 10.2، 8.1 و 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که چندان بد به نظر نمی‌رسد.

قیمت بی ام و ایکس2 M35i : امتیاز 5 از 10

قیمت ایکس2 M35i از بهایی معادل 46,450 دلار شروع می‌شود. بهای نسخه مورد بررسی توسط ما در این مطلب نیز به دلیل برخورداری از آپشن‌های بیشتر معادل 55,020 دلار رسیده است. در مقام مقایسه می‌توان به قیمت 46,600 دلارD نسخه پایه جگوار ای-پیس R-داینامیک اشاره کرد.

امتیاز کل: 5.6 از 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی