ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی SiPearl
تکنولوژی

رقیب اینتل و AMD از فرانسه می‌آید؛ با کمپانی SiPearl آشنا شوید

کمپانی‌های اینتل و AMD دو غول بلامنازع صنعت پردازشی هستند و کمتر شرکتی پیدا می‌شود که علاقه داشته باشد با این دو به رقابت بپردازد. با این حال به نظر می‌رسد رقیب این دو از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

کمپانی‌های اینتل و AMD دو غول بلامنازع صنعت پردازشی هستند و کمتر شرکتی پیدا می‌شود که علاقه داشته باشد با این دو به رقابت بپردازد. با این حال به نظر می‌رسد رقیب این دو از اروپا و از دل شهر پاریس از راه رسیده است. کمپانی SiPearl از همین ابتدا قصد دارد قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل و AMD را به چالش بکشد.

کمپانی فرانسوی SiPearl اخیرا با کمپانی ARM قراردادی بسته که در پی آن می‌تواند از بستر ARM IP یا همان پردازنده‌های زئوس نئوورس (Zeus Neoverse) استفاده کرده تا پردازنده‌های جدیدی را به بازار عرضه کند. در کل این کمپانی قصد دارد طی ۴ سال ۳ پردازنده مختلف توسعه دهد: پردازنده‌های Rhea، Chronos و یک پردازنده بی‌نام.

کمپانی SiPearl

موضوعی که می‌تواند بسیار به نفع این کمپانی باشد، پشتیبانی کمیسیون اروپا از آن‌هاست. این کمیسیون چندی پیش پروژه‌ای تحت نام «برنامه پردازنده اروپا» یا EPI راه‌اندازی کرد تا پردازنده‌های بسیار قدرتمند و کم‌مصرف را برای اولین ابررایانه اگزامقیاس اروپا توسعه یابد. کمپانی SiPearl دو شرکت فرانسوی دیگر به نام‌های Kalray و Menta را نیز در کنار خود می‌بیند تا آن را در این مسیر ۴ ساله همراهی کنند.

کمپانی SiPearl

با این حال کمپانی SiPearl هیچ برنامه‌ای مبنی بر عرضه پردازنده‌های مناسب برای مصارف خانگی ندارد و با نگاهی به نقشه راه این این شرکت، می‌توان دید که هدف آن‌ها تولید CPU و POC برای خودروهاست. در نتیجه باید دید این کمپانی طی ۴ سال آینده چگونه می‌خواهد در این بازارها رقابت کند. به صورت کلی اما به نظر می‌رسد قاره سبز عزم خود را جزم کرده تا واحدهای پردازشی توان بالا (HPCU) بسازد و بزرگان این صنعت را به چالش بکشد. در حال حاضر اما هنوز هیچ پردازنده‌ای نمی‌تواند جایگاه خانواده زئون اینتل و اپیک AMD را به خطر بیندازد و در نتیجه آن‌ها فضای کافی برای حفظ فاصله با رقبای احتمالی اروپایی خود را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خوووبه نتایج امیدوار کننده س

مطالب پیشنهادی