ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد فناوری مایکروسافت از نقش هوش مصنوعی در بهبود زندگی روستایی می‌گوید

مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، «کوین اسکات» کتابی منتشر کرده که به استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های دیگر برای بهبود زندگی افراد ساکن در شهرهای کوچک و روستاها اشاره می‌کند. به اعتقاد اسکات، هوش مصنوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، «کوین اسکات» کتابی منتشر کرده که به استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های دیگر برای بهبود زندگی افراد ساکن در شهرهای کوچک و روستاها اشاره می‌کند. به اعتقاد اسکات، هوش مصنوعی در آینده می‌تواند در زمان پاندمی به شهرهای کوچک کمک کند.

هوش مصنوعی یکی از جذاب‌ترین مباحث در دنیای فناوری است که نقش آن برای بهبود زندگی مردم در شهرهای بزرگ مشخص شده که برای مثال می‌توان به تاکسی‌های خودران و پهپادها اشاره کرد، اما برای مناطق روستایی چندان به آن اهمیت داده نمی‌شود. این موضوع برای مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، کوین اسکات متفاوت است چرا که وی در یک منطقه روستایی با جمعیت ۵۴,۸۸۵ نفر در ویرجینیا بزرگ شده است.

اسکات از سال ۲۰۰۳ در حال کار روی نوعی خاصی از هوش مصنوعی با نام یادگیری ماشینی بوده و باعث شده مایکروسافت سال گذشته میلادی ۱ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کند. به اعتقاد وی، هوش مصنوعی می‌تواند به مردم در شهرهای کوچک و روستاها کمک کند و افراد کارآفرین می‌توانند استارتاپ‌هایی را برای مشکلات مردم در این مناطق تاسیس کنند و چندین نفر مشغول به کار شوند.

هوش مصنوعی

مدیر ارشد فناوری مایکروسافت در مصاحبه‌ای با CNBC به مواردی که هوش مصنوعی می‌تواند به مردم در شهرهای کوچک و روستاها کمک کند، اشاره کرده که به شرح زیر است:

  • وسایل تحویل کالای هوشمند

وسایل نقلیه خودران مانند وسیله‌ای که توسط استارتاپ Nuro در سیلیکون ولی توسعه پیدا کرده، به فضایی کمتر از خودروها نیاز دارد و می‌تواند کالاها را به صورت ایمن و بدون تماس انسانی تحویل دهد. اسکات اعتقاد دارد که وسایل نقلیه تحویل هوشمند می‌توانند مدت زمان زندگی افراد به صورت مستقل را افزایش دهد و اعلام کرده:

«من به مادربزرگ خود که سنش به ۹۰ سال می‌رسد، فکر می‌کنم که در یک شهر با جمعیت بسیار کم زندگی می‌کند. مادربزرگم خوش‌شانس است چرا که هنوز از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی قرار دارد و می‌تواند به صورت مستقل زندگی کند اما روزی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌تواند برای تحویل داروهای خود رانندگی کند.»

  • مراقبت‌های پزشکی دیجیتال مدرن‌تر

بدون وجود یک بیمارستان تحقیقاتی در مناطق روستایی، مردم نمی‌توانند به مراقبت‌های باکیفیت و تجهیزات مدرن دسترسی پیدا کنند. سیستم‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند بیماری‌ها را تشخیص دهند و افرادی که با بیماری‌های خطرناکی دست و پنجه نرم می‌کنند را به متخصصان معرفی کنند تا این مشکل برطرف شود.

  • بهبود ارتباطات

مردم در شهرهای کوچک و روستاها همیشه به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و این موضوع باعث شده که مایکروسافت از سال ۲۰۱۷ با استفاده از پروژه Airband سرعت را در مناطق روستایی ایالات متحده آمریکا افزایش دهد. سرعت پایین اینترنت می‌تواند مردم را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند که برای مثال امکان برقراری تماس ویدیویی باکیفیت در دورانی مانند شیوع کرونا در این مناطق وجود ندارد.

تیم‌ها برای رفع این مشکل از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این نوع از هوش مصنوعی که یادگیری تقویت شده نام دارد، شامل سیستم‌های آموزشی از طریق آزمایش و خطا برای بهینه‌سازی کیفیت تماس می‌شود. اگر در تماس قطعی کوتاهی ایجاد شود یا صدا به طرف مقابل نرسد، این نوع از هوش مصنوعی مشکل را برطرف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی