ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

یافته جدید محققان: ویروس کرونا می‌تواند چندین روز در چشم زنده بماند

تقریبا به صورت روزانه ابعاد تازه‌ای از بزرگترین بحران کنونی بشر یعنی ویروس کرونا کشف می‌شود. بر اساس جدیدترین تحقیقی که روی یک بیمار در ایتالیا صورت گرفته، این ویروس می‌تواند تا چندین روز در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

تقریبا به صورت روزانه ابعاد تازه‌ای از بزرگترین بحران کنونی بشر یعنی ویروس کرونا کشف می‌شود. بر اساس جدیدترین تحقیقی که روی یک بیمار در ایتالیا صورت گرفته، این ویروس می‌تواند تا چندین روز در چشم بیمار زندگی کند.

اولین فرد مبتلا به کووید-۱۹ در ایتالیا، اوایل بهمن ماه از شهر ووهان به این کشور سفر کرده بود و چند روز پس از بروز علائم کرونا در بیمارستان بستری شده بود. به تازگی تحقیق جدیدی در رابطه با این بیمار صورت گرفته که نتایج شگفت انگیزی در پی داشته. بر اساس این تحقیق، چند روز پس از اینکه کرونا از بینی این بیمار حذف شده بود، پزشکان این ویروس را در چشم وی پیدا کردند.

فرد مورد بررسی یک بیمار ۶۵ ساله بوده که در تاریخ ۳ بهمن وارد خاک ایتالیا شده. این فرد با علائم سرفه‌های خشک، گلو درد، بینی آلوده و عفونت هر دو چشم در تاریخ ۹ بهمن در بیمارستانی در ایتالیا قرنطینه و سپس نتیجه تست ویروس کرونا وی مثبت اعلام می‌شود.

پزشکان ۳ روز پس از بستری شدن و به علت عفونت چشمان، از آن‌ها نمونه‌برداری می‌کنند و به این موضوع پی می‌برند که ویروس کرونا در چشمان این بیمار حضور دارد. عفونت چشم وی ۲۰ روز پس از بستری شدن از بین می‌رود اما همچنان اثرات کمی از ویروس در چشمان وجود داشته و تا روز ۲۱ام پزشکان قادر به تشخیص کرونا بودند. برای ۵ روز پزشکان در نمونه‌برداری از چشمان این بیمار موفق به پیدا کردن کرونا نشده بودند تا اینکه دوباره در روز ۲۷ام، این ویروس خود را نشان داد.

ویروس کرونا

در این تحقیق به این موضوع اشاره شده که ویروس کرونا می‌تواند تا چندین روز در مایعات چشمی بیمار زنده بماند و احتمالا سطح آن به گونه‌ای است که می‌تواند افراد دیگر را نیز آلوده کند. این موضوع باعث شده محققان به مردم توصیه کنند که به بهداشت دست خود اهمیت دهند و دست آلوده را به چشمان خود نزدیک نکنند.

این تحقیق ابعاد تازه‌ای از ویروس کرونا را مشخص می‌کند و می‌تواند نشان‌دهنده یکی از دلایل شیوع گسترده کرونا باشد، با این حال متخصصان اعلام کرده‌اند که در این زمینه باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا بتوان به جمع بندی رسید و مردم نباید برای خرید محافظ چشم عجله کنند. تا به امروز نزدیک به ۳ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان نیز به ۲۰۷ هزار نفر رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی