ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنل چرخان؛ راهکار عجیب شیائومی برای خلاصی از دست بریدگی نمایشگر

موبایل‌سازها در چند سال گذشته سرگرم یافتن راه‌های مختلفی برای خلاصی از دست ناچ بوده‌اند اما راه حل جدید شیائومی از همه نوآورانه‌تر و جذابتر به نظر می‌رسد. در حالی که شرکت‌های دیگر روی دوربین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

موبایل‌سازها در چند سال گذشته سرگرم یافتن راه‌های مختلفی برای خلاصی از دست ناچ بوده‌اند اما راه حل جدید شیائومی از همه نوآورانه‌تر و جذابتر به نظر می‌رسد. در حالی که شرکت‌های دیگر روی دوربین جهنده و ایجاد حفره تمرکز کرده‌اند، شیائومی در فکر توسعه نمایشگری است که به دو بخش تقسیم شده و می‌چرخد.

کمپانی مذکور اخیرا در «اداره ملی مالکیت فکری چین» (CNIPA) پتنتی را از موبایلی عجیب ثبت کرده که نمایشگر آن به دو بخش تقسیم شده است. هدف از اینکار حذف هرگونه بریدگی قطره‌ای، عریض یا حفره برای دوربین سلفی و دیگر سنسورها است. برای ثبت تصاویر سلفی با این موبایل کافی است بخش بالایی نمایشگر را حول محور عمودی بچرخانید.

این فناوری امکان استفاده از آرایه دوربین اصلی برای ثبت تصاویر سلفی را می دهد، از اینرو علاوه بر حذف ناچ کیفیت تصاویر هم به واسطه استفاده از سنسورهای متنوع ارتقا پیدا خواهد کرد. پیش از این سامسونگ و ایسوس در گلکسی A80 و ذنفون ۶ از راهکارهای مشابه استفاده کرده و نتیجه مطلوبی هم گرفته‌اند اما پتنت شیائومی آنرا یک قدم فراتر خواهد برد.

احتمالا حین چرخاندن دوربین رابط کاربری به صورت خودکار با سایز جدید نمایشگر تطبیق پیدا خواهد کرد. همزمان بخش فوقانی پنل در سمت دیگر به عنوان نمایشگر ثانویه عمل می‌کند.

با این حال نحوه پیاده سازی نمایشگر چرخان تا حدودی بحث برانگیز است چرا که فاصله بین دو بخش به صورت دائمی حین کار با گوشی در دید بوده و باعث آزار کاربر خواهد شد. در ثانی قطعات مکانیکی چندان قابل اعتماد نیستند و  در صورت خرابی ماژول چرخنده کارایی موبایل به کلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هرچند طراحی این موبایل جذاب به نظر می رسد اما نباید فراموش کرد فعلا تنها با پتنتی مواجهیم که ممکن است هرگز رنگ واقعیت به خود نگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نفرین بر مخترع پتنت! اصولا در زمان ما پتنت برای عملی شدن و خدمت ب مردم ساخته نمیشه. هدف فقط اینه ک دیگران اونو نسازن یا اگر ساختن اونها رو بتیغن.

  • MATELF
    MATELF | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    زیادی هزینه بر فکر کنم باشه و عملا گوشی رو از ارزش نسبت به قیمت بندازه

  • Amir pc
    Amir pc | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    یادمه قدیم ها نوکیا یه همچین گوشی ساخته بود،بعد عمه من داشتش،کیبورد ثابت میموند و صفحه میچرخید

    • Ahmadmosavi0093@gmail.com
      Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

      بله اما تو اون مدل دوتا قسمت گوشی به هم وصل بودن که جدا ازهم بودن ینی کیبورد و نمایشگر، تو این مدل نیازه صفحه بچرخه و همزمان یکپارچگی حفظ بشه که فکر میکنم غیر ممکنه و تجربه ی خوبی نخواهد داشت در صورت نهایی شدن

  • Farid_Y
    Farid_Y | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    محور عمودی؟!!!!

مطالب پیشنهادی