ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقی جدید حکایت از نقش کلیدی سامسونگ در آینده‌ فناوری 5G دارد

سامسونگ که بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را در بازار تجربه می‌کند، قصد دارد در فناوری 5G نیز پیشتاز باشد و در همین راستا بر اساس جدیدترین گزارش، این شرکت کره‌ای بیشترین پتنت را در این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

سامسونگ که بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را در بازار تجربه می‌کند، قصد دارد در فناوری 5G نیز پیشتاز باشد و در همین راستا بر اساس جدیدترین گزارش، این شرکت کره‌ای بیشترین پتنت را در این زمینه به ثبت رسانده است.

این گزارش از سوی شرکت تحقیقاتی IPLytics و دانشگاه فنی برلین منتشر شده که تعداد پتنت‌های 5G تا ژانویه۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار داده‌اند. بر اساس این گزارش، سامسونگ حداقل در اروپا یا ایالات متحده آمریکا ۱۷۲۸ پتنت به ثبت رسانده. در مقام‌های بعدی به ترتیب شرکت نوکیا با ۱۵۸۴ پتنت، ال جی با ۱۴۱۵ پتنت و هواوی با ۱۲۷۴ پتنت قرار گرفته‌اند. شرکت‌ها می‌توانند توسط پتنت‌ها از شرکت‌های دیگر هزینه دریافت کنند.

معاون ریاست و مدیر مرکز تحقیقات پیشرفته ارتباطات در مرکز تحقیقات سامسونگ، «سونگیون چوی» در رابطه با شبکه 5G اعلام کرده:

«این تعداد پتنت 5G نتیجه تعهد مداوم و سختگیرانه ما در رابطه با نوآوری در این شبکه است. برپایه رهبری ما در پتنت‌های 5G، به پیشرفت در این زمینه ادامه می‌دهیم تا زندگی روزانه خود در آینده را متحول کنیم.»

سامسونگ

در تحقیق IPLytics به این موضوع اشاره شده که چهارمین انقلاب صنعتی به ارتباط پایدار و لحظه‌ای برای تبادل حجم بالایی از اطلاعات وابستگی دارد و نسل آینده ارتباطات یک قدم مهم برای برآورده کردن این نیازها برای برنامه‌های آینده است. در همین راستا تعداد پتنت‌ها اهمیت بالایی دارد و شرکت‌ها با ثبت حق اختراع بیشتر به دنبال پیشتازی در این بازار هستند.

بر اساس این تحقیق، ۹۵,۵۲۶ در رابطه با شبکه 5G به ثبت رسیده که در ۲۱,۵۷۱ خانواده پتنت قرار می‌گیرند و این موضوع، 5G را تبدیل به یکی از مهم‌ترین فناوری‌های تاریخ می‌کند. نیمی از پتنت‌های 5G در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به ثبت رسیده‌اند. سامسونگ به تازگی برای توسعه شبکه 5G همکاری خود با اپراتورها در کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و نیوزلند را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • javad_xbox
    javad_xbox | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برند سامسونگ رو دست نداره بخصوص کاربری ساده با اتصال و انتقال فایل به ویندوز. البته به درد ایران نمیخوره چون الان مدل های قبلی هم موجود نیست و سقف دانلود در ایران فوقش 4000 تا رو به سختی میزنه. قیمت مدل های جدید هم بالای 8 تومن میزنه با فناوری 5g البته به قیمت فعلی با دلار فعلی

مطالب پیشنهادی