ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بیل گیتس می‌گوید بنیاد او تمام توجه‌اش را معطوف مبارزه با ویروس کرونا می‌کند

«بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد گفت که بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» تمام توجه خود را معطوف مبارزه با ویروس کرونا می‌کند. گیتس در گفتگو با روزنامه Financial Times ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد گفت که بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» تمام توجه خود را معطوف مبارزه با ویروس کرونا می‌کند.

گیتس در گفتگو با روزنامه Financial Times گفت که بنیاد خیریه او که بیش از ۴۰ میلیارد دلار پول اهدایی دارد، آماده است تا تمام منابع خود را برای مبارزه با ویروس کرونا صرف کند؛ حتی اگر این کار به قیمت خدشه وارد کردن به تلاش‌ها برای مبارزه با دیگر بیماری‌های مرگبار منجر شود.

بیل گیتس می‌گوید:

«ما تمام تمرکز سازمان را از HIV و مالاریا و ریشه کنی فلج اطفال، به این [ویروس کرونا] معطوف کردیم. تمام توجه بنیاد به این بیماری معطوف شده و حتی کارهای غیر مرتبط به مسائل بهداشتی مثل تحصیل تماماً به این موضوع و یادگیری آنلاین جلب شده است.»

این یعنی تمام نیروی انسانی و متخصصان بنیاد گیتس برای مبارزه با همه گیری کرونا تلاش خواهند کرد. گیتس می‌گوید کارآزمایی بالینی داروهای جدید ایدز متوقف می‌شوند تا توسعه روش‌های درمانی بیماری کووید ۱۹ با سرعت بیشتری انجام شود.

بیل گیتس می گوید تمام توجه بنیاد خیریه او معطوف مبارزه با ویروس کرونا شده

مدیرعامل سابق مایکروسافت می‌گوید شیوع ویروس کرونا «ده‌ها تریلیون دلار» به اقتصاد جهان ضرر وارد خواهد کرد و فعالیت اقتصادی برخی کشورها به خاطر این ویروس تا چند سال آینده به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

بیل گیتس یکی از منتقدین سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در دوران کرونا بوده است. پس از اینکه دونالد ترامپ گفت بودجه سازمان جهانی بهداشت (WHO) را به خاطر واکنش این سازمان به شیوع ویروس کرونا قطع می‌کند، گیتس اقدام او را «خطرناک» توصیف کرد.

او در مصاحبه خود با Financial Times باز هم به این موضوع اشاره کرد و گفت که سازمان جهانی بهداشت «اهمیت بسیار بالایی داشته و باید از آن پشتیبانی بیشتری کرد تا نقش خود را به درستی انجام دهد.» وی افزود: «من فکر می‌کنم ترامپ تحلیل عمیق تری انجام بدهد و تصمیم بگیرد تا به آن‌ها پول بیشتری بدهد.»

بنیاد گیتس تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کرده است. این بنیاد قرار است ۱۵۰ میلیون دلار دیگر را نیز به تلاش‌های بین المللی برای توسعه روش‌های شناسایی، درمانی و ساخت واکسن کووید ۱۹ و همچنین کمک به کشورهای آفریقای و جنوب شرق آسیا اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی