ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iFixit تمام قطعاتی که آیفون SE جدید از آیفون ۸ قرض گرفته را مشخص کرد

سه روز قبل کالبدشکافی اولیه آیفون SE جدید نشان داد که درون این گوشی شباهت بسیاری زیادی به آیفون ۸ دارد. حال سایت iFixit هم نگاهی به درون آیفون SE انداخته و تمام قطعاتی که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

سه روز قبل کالبدشکافی اولیه آیفون SE جدید نشان داد که درون این گوشی شباهت بسیاری زیادی به آیفون ۸ دارد. حال سایت iFixit هم نگاهی به درون آیفون SE انداخته و تمام قطعاتی که این گوشی از آیفون ۸ قرض گرفته را مشخص کرده است.

سایت iFixit در گزارش خود از آیفون SE جدید به عنوان «یک خرید خیلی خوب» یاد کرده و به امکان تعمیر آن با بسیاری از قطعات آیفون ۸ اشاره می کند. همچنین اضافه می‌کند که آیفون SE جدید به لطف بهره مندی از چیپست A13 بایونیک که در آیفون ۱۱ پرو به کار رفته، عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر گوشی‌های همرده به ارمغان می‌آورد.

سایت یاد شده می‌گوید نسل اول آیفون SE هم از قطعات آیفون‌های قبلی استفاده می‌کرد و همین کار باعث شده بود تا علاوه بر کاهش ضایعات تولید برای اپل، تعویض کردن قطعات آن نیز به راحتی و با قیمت کمتری انجام شود. حال اپل این رویه را در آیفون SE جدید هم تکرار کرده است.

سایت iFixit در ادامه گزارش می‌نویسد که دوربین‌ها، اسلات سیمکارت، موتور Taptic و نمایشگر آیفون SE جدید (شامل میکروفون و سنسور مجاورت)، همگی با قطعات آیفون ۸ قابل تعویض هستند. البته تعویض نمایشگر سبب از دست رفتن فناوری True Tone می‌شود که البته اگر به ابزار مخصوص برنامه نویسی نمایشگر دسترسی داشته باشید، این مشکل برطرف خواهد شد.

دکمه هوم آیفون SE جدید و آیفون ۸ با هم فرق می‌کنند و بنابراین اگر نیاز به تعویض این قطعه وجود داشته باشد، امکان استفاده از دکمه آیفون قدیمی تر وجود ندارد و باید از دکمه اصلی استفاده کرد. البته می‌توان از دکمه‌های متفرقه که تاچ آیدی ندارند هم استفاده کرد و یا گوشی را به تعمیرکاران اپل سپرد.

سایت iFixit قطعات آیفون SE جدید را با قطعات آیفون ۸ مقایسه می کند
آیفون SE جدید (راست)، در کنار آیفون ۸

باتری آیفون SE جدید با اینکه در ظاهر کاملاً شبیه باتری آیفون ۸ است، اما کانکتور آن با کانکتور باتری آیفون ۸ تفاوت دارد و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با هم تعویض کرد. باتری آیفون SE جدید از همان کانکتور باتری آیفون ۱۱ استفاده می‌کند که البته با وصل کردنش به باتری آیفون گران قیمت تر هیچ اتفاقی نمی‌افتد و گوشی روشن نمی‌شود.

سایت iFixit به موانع پیشرفته‌ای که اپل برای جلوگیری از تعویض قطعات با نمونه‌های تقلبی در آیفون SE جدید قرار داده هم اشاره می‌کند و می‌نویسد: «این گوشی از سیستم امنیتی پیشرفته اپل بهره می‌برد و حتی تعویض باتری با نمونه فابریک نیز با ظاهر شدن پیغام اصل نبودن قطعه روی نمایشگر همراه است.»

به گفته iFixit، بسیاری از آیفون‌های جدید هیچ گونه شباهتی با آیفون‌های قبلی ندارند، بنابراین اقدام اپل در سازگار کردن آیفون SE جدید با قطعات قدیمی تحسین برانگیز است و بسیاری از تعمیرکاران و فروشندگان قطعه می‌توانند برای تعمیر این گوشی به سراغ قطعات انبار شده بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی