ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رابط کاربری MIUI 12
تکنولوژی

شیائومی از MIUI 12 رونمایی کرد؛ نگاهی به ویژگی‌های جدید این رابط کاربری

شیائومی به همراه گوشی Mi 10 Youth Edition، از رابط کاربری MIUI 12 با ویژگی‌های جدید رونمایی کرد. این رابط کاربری باعث بهبود ظاهری محصولات شیائومی می‌شود و همچنین امنیت آن‌ها را بهبود می‌دهد. در این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

شیائومی به همراه گوشی Mi 10 Youth Edition، از رابط کاربری MIUI 12 با ویژگی‌های جدید رونمایی کرد. این رابط کاربری باعث بهبود ظاهری محصولات شیائومی می‌شود و همچنین امنیت آن‌ها را بهبود می‌دهد. در این مطلب نگاهی به قابلیت‌های جدید این رابط کاربری خواهیم داشت.

شیائومی همزمان به معرفی MIUI به این موضوع اشاره کرده که رابط کاربری MIUI به صورت ماهانه ۳۱۰ میلیون کاربر فعال دارد و آخرین نسخه آن، برای اولین بار در دنیای سیستم عامل‌های موبایل موفق به کسب تاییدیه «تست محافظت از حریم شخصی سیستم اندروید» از سوی TÜV Rheinland شده. در ویژگی‌های رابط کاربری MIUI 12 را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های رابط کاربری MIUI 12

دارک مود ۲.۰

رابط کاربری MIUI 12

دارک مود ۲.۰ در جدیدترین رابط کاربری شیائومی قابلیت تیره شدن والپیپر را به گوشی‌های شیائومی اضافه می‌کند. این ویژگی با ساعت کار می‌کند و نور تصویر پس زمینه با نزدیک شدن به شب، کاهش پیدا می‌کند. شیائومی همچنین روش نمایش متن را در زمانی که کاربران میان حالت روشن و تاریک سوئیچ می‌کنند نیز بهبود داده. در این رابط کاربری، گوشی به صورت خودکار میزان ضخامت حروف را با فعال کردن دارک مود تغییر می‌دهد تا در شرایط نوری کم خوانایی بهتری داشته باشند.

طراحی بصری حسی

رابط کاربری MIUI 12

در رابط کاربری MIUI 12، شیائومی اطلاعات هسته سیستم عامل را به گونه‌ای طراحی کرده که کاربران با سرعت بالایی بتوانند از وضعیت سیستم اطلاع پیدا کنند. این ویژگی «طراحی بصری حسی» نامگذاری شده و زمانی که به بخش تنظیمات بروید، اطلاعات سیستم به صورت گراف و نمودارهای بصری به نمایش گذاشته می‌شوند تا فهم آن‌ها راحت شوند.

سوپر والپیپر

رابط کاربری MIUI 12

شیائومی برای این رابط کاربری ویژگی «Super Wallpapers» را درنظر گرفته که مدل‌های سه بعدی انیمیشنی بسیاری دقیقی از مریخ و زمین را بر اساس اطلاعات فضایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران در صفحه قفل دستگاه و همچنین صفحه هوم به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. اگر در زمان استفاده از این تصاویر پس زمینه حالت دارک مود را فعال کنید، این سیاره‌ها شب را به نمایش می‌گذارند.

انیمیشن‌های جدید

شیائومی در رابط کاربری جدید خود روی بازطراحی بسیاری از انیمیشن‌ها تمرکز کرده که برای مثال می‌توان به انیمیشن‌های آب و هوا اشاره کرد که به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. انیمیشن آیکون‌های برنامه‌ها نیز بازطراحی شده و بر اساس ژست‌ها، از خود واکنش نشان می‌دهند. برای مثال اگر یک برنامه را پاک کنید، آیکون برنامه‌های اطراف نیز از خود واکنش نشان می‌دهند.

ژست‌های حرکتی جدید

این رابط کاربری ژست‌های حرکتی جدیدی را برای گوشی‌های شیائومی به ارمغان می‌آورند که برای مثال شما می‌توانید دست خود را در پنل نوتیفیکیشن به سمت پایین بکشید و بدون ترک برنامه در حال اجرا، با نوتیفیکیشن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تماس با کمک هوش مصنوعی

رابط کاربری MIUI 12

شیائومی از سال گذشته میلادی در حال کار روی دستیار هوش مصنوعی خود، Xiao AI برای پاسخگویی به تماس کاربران است. حالا این شرکت چنین تصمیم گرفته چنین ویژگی را برای کاربران عرضه کند و کاربران توسط آن می‌توانند زبان پاسخگویی به تماس‌ها را شخصی‌سازی کنند. هنوز معلوم نیست این ویژگی برای کاربران در خارج از چین عرضه می‌شود یا خیر.

بهبود حریم شخصی

شیائومی در رابط کاربری جدید امنیت گوشی‌های خود را بهبود می‌دهد. برای مثال کاربران می‌توانند در MIUI 12 به برنامه تنها یکبار مجوز دهند یا تنها در زمان استفاده از آن، امکان دسترسی به برخی ویژگی‌ها وجود داشته باشد. شیائومی در این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد که نحوه عملکرد اپلیکیشن‌ها و اطلاعات جمع آوری شده توسط آن‌ها را بررسی کنید.

زمان عرضه رابط کاربری MIUI 12

نسخه پایدار این رابط کاربری از اواخر ماه ژوئن برای کاربران عرضه می‌شود، البته از امروز کاربران در کشور چین می‌توانند نسخه بتای آن را دریافت کنند. این رابط کاربری در سه مرحله برای محصولات شیائومی عرضه می‌شود. گوشی‌های زیر ابتدا این رابط کاربری را دریافت می‌کنند:

  • شیائومی Mi 10 Pro
  • شیائومی Mi 10
  • شیائومی Mi 10 Youth Edition
  • شیائومی Mi 9 Pro
  • ردمی K30 Pro
  • ردمی K30
  • ردمی K20 Pro
  • ردمی K20

در مرحله بعدی کاربران گوشی‌های زیر به این رابط کاربری دسترسی پیدا می‌کنند:

  • شیائومی Mi Mix 3
  • گوشی‌های سری شیائومی Mi 8
  • ردمی نوت ۸ پرو
  • ردمی نوت ۷ و ۷ پرو

در نهایت رابط کاربری MIUI 12 برای گوشی‌های زیر عرضه می‌شود:

  • شیائومی Mi Mix 2
  • ردمی ۸ و ۸A
  • ردمی ۷ و ۷A
  • شیائومی Mi CC9 و CC9 Pro و CC9e
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • احسان
    احسان | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دوستان اینق ناچ ناچ نکنید ..ناچ کار اپل نبود...برید ببینید اسنشال فون ۱ با ناچ قطره ای چه یالی طراحی و تولید شد...سالی که اپل سون با شباهته زیادی به دمپایی تولید شد

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    First batch (June, 2020)
    Xiaomi Mi 10, Mi 10 Pro, Mi 10 Youth Edition
    Xiaomi Mi 9 Pro 5G, Mi 9 Transparent Edition, Mi 9
    Redmi K30 Pro Zoom, K30 Pro, K30 5G, K30
    Redmi K20 Pro Premium, K20 Pro, K20
    Second batch (TBD)
    Xiaomi Mi Mix 3, Mi Mix 2s
    Xiaomi Mi CC9 Pro, Mi CC9, Mi CC9 Meitu Edition, Mi 9 SE
    Xiaomi Mi 8 UD, Mi 8 Transparent Edition, Mi 8
    Redmi Note 8 Pro, Redmi Note 7 Pro, Redmi Note 7
    Third batch (TBD)
    Xiaomi Mi CC9E
    Xiaomi Mi Note 3
    Xiaomi Mi Max 3
    XiaomiMi 8 Lite, Mi 8 SE
    Xiaomi Mi Mix 2
    Xiaomi Mi 6X
    Redmi Note 8, Redmi 8, Redmi 8A
    Redmi 7, Redmi 7A
    Redmi 6 Pro, Redmi 6, Redmi 6A
    Redmi Note 5
    Redmi S2

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی