ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک می‌خواهد اسپیس ایکس نسل بعدی تلسکوپ‌های فضایی را پرتاب کند

مدیرعامل اسپیس ایکس، «ایلان ماسک» اخیرا اعلام کرده که به دنبال همکاری با اخترشناسان برای دستیابی به دید عمیق‌تر از فضا و ثبت تصاویر واضح‌تر و شفاف‌تر توسط نسل آینده تلسکوپ‌های فضایی از سیاراتی است ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل اسپیس ایکس، «ایلان ماسک» اخیرا اعلام کرده که به دنبال همکاری با اخترشناسان برای دستیابی به دید عمیق‌تر از فضا و ثبت تصاویر واضح‌تر و شفاف‌تر توسط نسل آینده تلسکوپ‌های فضایی از سیاراتی است که شاید در آن‌ها حیات وجود داشته باشد.

ایلان ماسک روز دوشنبه در کنفرانس ویدیویی Zoom به کمیته آکادمی‌‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی گفت:

«من درباره آینده تلسکوپ‌های فضایی که می‌توانند بسیار بزرگ باشند، خیلی هیجان زده هستم.»

این کنفرانس ویدیویی بخشی از نظرسنجی ۱۰ ساله ناسا، آژانس‌های دولتی و دانشمندان جهت ایجاد اولویت برای تحقیقات نجوم و اخترفیزیک بود. ایلان ماسک برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با امکان تداخل در کار ستاره‌شناسان توسط ماهواره‌های بزرگ مانند استارلینک به این جلسه دعوت شده بود. این کارآفرین میلیاردر در این جلسه به ماهواره‌های VisorSat با سایبان برای مسدود کردن بازتاب نور از خورشید به عنوان یک راه حل اشاره کرد.

این راه حل ماسک به ستاره شناسان کمک می‌کند که ماهواره‌ها را به راحتی از سطح زمین ببینند. مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین در این جلسه اعلام کرد که ماهواره‌های استارلینک که در آینده پرتاب می‌شوند، از دستگاه‌های تیره‌کننده بهره می‌برند، البته اگر نیاز به اقدامات بیشتری باشد نیز اسپیس ایکس به آن‌ها عمل می‌کند.

ایلان ماسک

از زمان پرتاب اولین ماهواره‌های استارلینک، اخترشناسان زیادی به آن واکنش نشان داده‌اند. اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را از FCC دریافت کرده و به دنبال دریافت مجوز برای پرتاب ۴۰ هزار ماهواره دیگر است. به اعتقاد ماسک، برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای با کیفیت مناسب به ۲۰ تا ۳۰ هزار ماهواره نیاز است.

مدیرعامل اسپیس ایکس در این جلسه اظهار امیدواری کرد که نسل آینده استارشیپ بتواند تا چند سال آینده پروازهای منظم انجام دهد. ایلان ماسک در بخشی از صحبت‌های خود به پرتاب نسل آینده تلسکوپ‌های فضایی توسط شرکت تحت مدیریتش اشاره کرد. به اعتقاد ماسک، ارسال آن‌ها توسط اسپیس ایکس هزینه‌ها را کاهش می‌‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی