ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی ۷ نانومتری انویدیا به زودی از راه می‌رسد

انویدیا اعلام کرد که رویداد مورد انتظار GTC 2020 این شرکت اواسط ماه آینده به شکل اینترنتی برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود که انویدیا در این رویداد از پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری برای سرورها رونمایی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

انویدیا اعلام کرد که رویداد مورد انتظار GTC 2020 این شرکت اواسط ماه آینده به شکل اینترنتی برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود که انویدیا در این رویداد از پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری برای سرورها رونمایی کند.

شرکت انویدیا می‌گوید: «جن سون هوانگ [مدیرعامل انویدیا] در کنفرانس از پیش ضبط شده در مورد آخرین دستاوردهای این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، محاسبات پیشرفته، علوم داده، ماشین‌های خودکار، گرافیک و مراقبت‌های بهداشتی صحبت خواهد کرد.»

قسمت هیجان انگیز این کنفرانس قطعاً قسمت گرافیک خواهد بود و پیش بینی می‌شود انویدیا در خلال آن از یک کارت گرافیک قدرتمند رونمایی کند. البته این کارت گرافیک احتمالاً از سری RTX 3000 نخواهد بود. با توجه به شایعات و سابقه انویدیا، پیش بینی می‌شود که این شرکت از یک پردازنده گرافیکی جدید برای سرورها رونمایی کند.

احتمال رونمایی انویدیا از کارت گرافیک در GTC 2020

قطعاً آشنایی با قابلیت‌های پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری انویدیا برای اولین بار در این کنفرانس هیجان انگیز خواهد بود. گفته می‌شود این شرکت اخیراً سفارش تراشه‌های ۷ نانومتری از کمپانی TSMC را افزایش داده و احتمالاً کارت‌های گرافیک جی فورس نسل بعد این شرکت و همچنین پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته محاسباتی، بر پایه همین معماری ساخته خواهند شد.

نمایش این پردازنده گرافیکی می‌تواند تا حدی در مورد توانایی‌های کارت‌های گرافیک سری جی فورس نیز اطلاعاتی بدهد. از آنجا که این کنفرانس در یوتیوب پخش می‌شود و طیف گسترده‌ای از کاربران آن را مشاهده می‌کنند، ممکن است انویدیا اطلاعاتی در مورد کارت گرافیک‌های سری RTX 3000 نیز بدهد. برای آگاهی از این موارد باید چند هفته دیگر صبر کرد.

رویداد از پیش ضبط شده GTC 2020 در تاریخ ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت) از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران از کانال یوتیوب انویدیا قابل مشاهده خواهد بود. این رویداد قرار بود ۲۳ مارس برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری آن در زمان مقرر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی