ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پچ میکرونیدل
علمی

محققان MIT با هدف تزریق آفت‌کش پچ میکرونیدل گیاهان توسعه دادند

اگر به دنبال تزریق زیرجلدی ایمن‌تر، کندتر و همچنین با درد کمتر باشید، باید به سراغ پچ‌های میکرونیدل بروید. حالا محققان دانشگاه MIT با استفاده از فناوری مشابه توانسته‌اند برای گیاهان پچ میکرونیدل توسعه دهند تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اگر به دنبال تزریق زیرجلدی ایمن‌تر، کندتر و همچنین با درد کمتر باشید، باید به سراغ پچ‌های میکرونیدل بروید. حالا محققان دانشگاه MIT با استفاده از فناوری مشابه توانسته‌اند برای گیاهان پچ میکرونیدل توسعه دهند تا به آن‌ها آفت‌کش تزریق کنند.

پچ‌های میکرونیدل تولید شده برای انسان‌ها معمولا مربعی شکل هستند و چندین ردیف سوزن کوچک و تیز در بخش زیرین آن‌ها قرار گرفته. این پچ‌ها با مواد سازگار با محیط مانند ابریشم تهیه شده و توسط داروی موردنظر پر می‌شوند و سپس بدون درد روی بخش بالایی پوست قرار می‌گیرند. آن‌ها بدون درد دارو را میان سلول‌های پوست آزاد می‌کنند و سپس دارو وارد جریان خون می‌شود.

در مقایسه با دیگر روش‌های تزریق زیرجلدی، میکرونیدل درد بسیار کمتری برای ما ایجاد می‌کند و همچنین خطر عفونت یا سایر جراحات توسط آن بسیار کمتر است. یکی از دلایل تولید این پچ‌ها برای انسان، احساس درد کمتر است، اما محققان MIT بنابر دلیل دیگری، تزریق مواد در مدت زمان پایدار و همچنین اثربخشی بیشتر پچ‌ میکرونیدل برای گیاهان توسعه داده‌اند.

پچ میکرونیدل

تیم دانشگاه MIT پچ‌هایی را طراحی کرده که می‌توان روی ساقه، برگ‌ها، ریشه‌ها و سایر بخش‌های گیاهان مورد استفاده قرار داد که به صورت مستقیم موادی مانند آفت‌کش را وارد سیستم عروقی گیاهان می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از افراد روی برگ‌ها آفت‌کش اسپری می‌کنند تا توسط گیاه جذب شود، اما با استفاده از پچ میکرونیدل گیاه سریع‌تر این ماده را جذب خواهد کرد و فرایند موثرتر خواهد بود.

در حالی که محققان برای میکرونیدل‌های گیاهان از ابریشم استفاده کرده‌اند، نوع آن با پچ‌های تولید شده برای انسان متفاوت است. گیاهان معمولا نسبت به انسان آب کمتری درون خود نگه می‌دارند، بنابراین سوزن‌ها برای تزریق مواد نیاز به کمی کمک دارند. در حالت کلی ابریشم مورد استفاده در این پچ‌ها، آب‌دوست‌تر است و بهتر از آب استفاده می‌کند. محققان توانسته‌اند با استفاده از این پچ‌ها، به گیاهان تنباکو و گوجه فرنگی مواد تزریق کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی