ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

سیستم عامل هارمونی می‌تواند از اندروید و iOS عبور کند؟ موسس هواوی پاسخ می‌دهد

هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند و به همین علت سیستم عامل هارمونی را توسعه داده که البته هنوز به صورت گسترده در دستگاه‌های این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند و به همین علت سیستم عامل هارمونی را توسعه داده که البته هنوز به صورت گسترده در دستگاه‌های این شرکت حضور ندارد. به تازگی موسس و مدیرعامل هواوی، «رن ژنگفی» در مصاحبه‌ای با مجله «دراگون» به شوخی اعلام کرده که این سیستم عامل برای پیشی گرفتن از اندروید و iOS به ۳۰۰ سال زمان نیاز دارد.

هواوی یکی از قربانیان جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا و چین محسوب می‌شود که به علت تحریم‌ها نمی‌تواند از شرکت‌های آمریکایی خرید کند یا به آن‌ها محصولی بفروشد. علاوه بر این موضوع، هواوی قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات خود نیست که برای آن‌ها در بازارهای غربی دردسر ایجاد کرده. اگرچه این شرکت چینی سیستم عامل انحصاری خود را توسعه داده اما بر اساس گفته موسس آن، هارمونی به عنوان جایگزین سیستم عامل‌های آمریکایی توسعه پیدا نکرده و بلکه راه‌حلی برای زمان تحریم است.

ژنگفی در مصاحبه خود اعلام کرده: «ما سال گذشته میلادی قطعاتی با ارزش ۱۸.۷ میلیارد دلار از تولیدکنندگان آمریکایی تهیه کردیم که رشد بالایی نسبت به خرید ۱۱ میلیاردی در گذشته داشت. ما به دنبال جایگزین کردن قطعات آمریکایی نیستیم و آمریکا همیشه دوست خوب ما باقی می‌ماند.»

سیستم عامل هارمونی

ژنگفی گفته که به استفاده از قطعات آمریکایی برای حفظ روابط خوب با تولیدکنندگان آمریکایی ادامه می‌دهد. ژنگفی در رابطه با سیستم عامل هارمونی با شوخی اعلام کرده: «هواوی دیر وارد بازار سیستم عامل‌ها شد، بنابراین بسیار سخت است که بتواند از اندروید و iOS پیشی بگیرد. شاید برای این کار به زمان زیادی نیاز باشد، اما بیش از ۳۰۰ سال طول نمی‌کشد.»

موسس هواوی در صحبت‌های خود به روابط خوب هواوی با اپل و گوگل اشاره کرده و همچنین توسعه گوشی‌های 5G توسط آن‌ها را مفید دانسته. شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین قطعات و عرضه محصولات را مختل کرده، البته جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین نیز باعث ضربه به اقتصاد آن‌‌ها شده. به اعتقاد ژنگفی، هیچ کشوری نمی‌تواند به صورت کامل به خود تکیه کند.

پروتکل اینترنت

رن ژنگفی به این موضوع اشاره کرده که چین باید محیط کسب و کار خود را بهینه کند تا با بهبود رقابت‌پذیری صنعتی، بتواند بازار جذابی ایجاد کند. وی اعلام کرده:

«برگرداندن زنجیره‌های صنعتی به کشور خود می‌تواند یک اشتباه باشد، چرا که اقتصاد جهانی از طریق جهانی ‌شدن توسعه پیدا می‌کند و رقابت‌پذیری به عنوان بخشی از جهانی شدن تکامل پیدا می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آفرین، چه مدیر با فکر و باشعوری.
    حتی وسط جنگ تجاری، این درک درست و واقعی را دارد و به زبان می‌آورد که رشد شرکتها و کشورها در ارتباط با سایر کشورها و شرکت ها ممکن است ، و نه به تنهایی و ایزوله.

  • آریا
    آریا | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بشین تا عبور کند ? ?

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

      از آن نترس ک های و هوی دارد...
      کمی ب عقب برگردین، زمان حکمرانی نوکیا
      دنیا هر لحظه در حال تغییره

      • آریا
        آریا | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

        نوکیا اشتباه کرد . پافشاری روی سیستم عامل مرده سیمبین باعث نابودیش شد.
        ولی در این مورد هیچ شباهتی با داستان نوکیا وجود نداره. هواوی میخواد چرخ رو از نوع اختراع کنه و انتظار داره دنیا هم از چرخ اون استفاده کنند و این احمقانه است
        وقتی اندروید و ای او اس دارن به خوبی کار میکنند چرا باید کسی بره دنبال هارمونی و کمبودهاش رو هم به جون بخره؟
        همین توهم رو مایکروسافت هم داشت و شکت خورد تازه غول نرم افزاری دنیا مایکروسافت کجا و هواوی موبایل ساز کجا ?

مطالب پیشنهادی