ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارتاپ هوش مصنوعی
تکنولوژی

این استارتاپ هوش مصنوعی به دنبال حذف مذاکره تجاری بین انسان‌ها است

روزبه‌روز استارتاپ‌های جدیدی شروع به کار می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها به موفقیت می‌رسند که به نظر می‌رسد استارتاپ «Pactum» که در استونی شکل گرفته، یکی از آن‌ها خواهد بود. این استارتاپ هوش مصنوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

روزبه‌روز استارتاپ‌های جدیدی شروع به کار می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها به موفقیت می‌رسند که به نظر می‌رسد استارتاپ «Pactum» که در استونی شکل گرفته، یکی از آن‌ها خواهد بود. این استارتاپ هوش مصنوعی که تنها چندین ماه از شروع فعالیت آن‌ها می‌گذرد، موفق به توسعه یک ابزار برای مذاکره شده و فروشگاه «والمارت» از آن استفاده می‌کند.

ابزار مذاکره تجاری این استارتاپ که بر پایه هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده، توسط والمارت برای خودکار کردن مذاکرات با بخشی از شبکه تامین‌کننده جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌بنیانگذار این استارتاپ، «کسپار کورجس» که مدیریت یک برنامه اقامتی را در استونی برعهده داشته، اعتقاد دارد که نقش این ابزار در آینده نزدیک افزایش پیدا می‌کند. کورجس اعلام کرده:

«دیدگاه ما این است که مردم در آینده می‌توانند روی کارهای استراتژیک تمرکز کنند، در حالی که ماشین‌ها اجرا و پیاده‌سازی آن‌ها را برعهده دارند. زمانی که شما به سر کار می‌روید و داشبورد را باز می‌کنید، به این موضوع پی می‌برید که در طول هفته ۱۰۰۰ مذاکره آغاز شده، ۶۰۰ قرارداد جدید بسته شده و سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی بروزرسانی شده. شما به سراغ مراحل بعدی می‌روید و ماشین ایده‌های شما به را یک تجارت پایدار تبدیل می‌کند.»

استارتاپ هوش مصنوعی

ابزار مذاکره این استارتاپ هوش مصنوعی کار خود را با مصاحبه با مشتری، ثبت تمام اطلاعات مورد نیاز پیرامون مذاکره و تعیین ارزش هر یک از مبادله‌های ممکن در قرارداد با مشتری آغاز می‌کند. زمانی که مذاکره به صورت متنی و چت باشد، سیستم با شریک یا تامین‌کننده آشنا می‌شود. کورجس در این زمینه اعلام کرده: «علاوه بر بهترین اقدامات در استراتژی‌های مذاکره، این سیستم از آموخته‌های خود و تمام اطلاعات موجود برای دستیابی به یک توافق برد برد استفاده می‌کند.»

این سیستم می‌تواند به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت انسان کار کند و استفاده از این ویژگی برای مدیریت تامین‌کنندگان، برای شرکت‌ها سود به همراه دارد.

مقر این استارتاپ که در حقیقت در کشور استونی شکل گرفته، در مونتین ویوی کالیفرنیا قرار گرفته چرا که این استارتاپ آمریکا را بزرگترین بازار جهان می‌داند. به اعتقاد کورجس، پتانسیل بالایی برای رشد وجود دارد مخصوصا که رقیب مستقیمی ندارند، البته این استارتاپ کوچک برای متقاعد کردن شرکت‌های بزرگ برای استفاده از ابزار خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو است چرا که بسیاری از اطلاعات در زمان مذاکره به صورت محرمانه نگه داشته می‌شود و بسیاری حاضر به اشتراک آن‌ها با ابزارهای هوش مصنوعی نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    مثل یک انسان با هوش مصنوعی طرف مقابل مذاکره می‌کنه؟ هوش مصنوعی شبیه این رو فیسبوک قبلا برای یک مورد مذاکره ساخته بود.

مطالب پیشنهادی