ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

حداقل یکی از آیفون‌های امسال به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شود

اخبار پیرامون آیفون جدید هر روز وارد مرحله جدیدی می‌شود. آخرین اخباری که منتشر شده، به همکاری کوالکام و اپل برای تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در یکی از آیفون‌های 5G امسال اشاره می‌کند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اخبار پیرامون آیفون جدید هر روز وارد مرحله جدیدی می‌شود. آخرین اخباری که منتشر شده، به همکاری کوالکام و اپل برای تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در یکی از آیفون‌های 5G امسال اشاره می‌کند.

بر اساس این اخبار که از چین به گوشی می‌رسد، اپل در نظر دارد حداقل یک آیفون با تکنولوژی 5G ارائه کند و برای آن نیز حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را تدارک خواهد دید. این همکاری اما مشارکت زیادی را می‌طلبد. اپل برای تعبیه Touch ID زیر نمایشگر OLED آیفون ۱۲، از کوالکام، BOE و GIS کمک خواهد گرفت.

هر کدام از این شرکت‌ها بخشی از این پروژه پیش می‌برند. کوالکام حسگرهای اولترا سونیک خود را در اختیار این کمپانی قرار می‌دهد. شرکت BEO وظیفه ساخت پنل‌های OLED را برعهده دارد و در نهایت پنل تاچ را شرکت GIS تامین می‌کند. تمامی این‌ها منجر به برخورداری حداقل یکی از آیفون‌های 5G سال آینده از حسگر اثر انگشت Touch ID زیر نمایشگر خواهد شد.

اپل

در همین راستا کوالکام ماه گذشته از همکاری خود با کمپانی BEO خبر دارد تا تکنولوژی جدیدی برای حسگر اثر انگشت اولترا سونیک سه بعدی این کمپانی توسعه دهند. البته کوالکام در حال حاضر هم حسگرهای اثر انگشت اولترا سونیک خود را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد و این کمپانی کره‌ای، برای امن کردن پرچمدارانش به این حسگرها متکی شده است.

همچنین گفته می‌شود حسگرهای سه بعدی اولترا سونیک کوالکام هم سرعت بیشتری نسبت به مدل‌های اپتیکال دارد و هم از امنیت بالاتری برخوردار است. در نتیجه منطقی به نظر می‌رسد که اپل هم برای آیفون بعدی به دنبال امن‌ترین حسگر اثر انگشت باشد. با این حال مشخص نیست کدام آیفون جدید از این تکنولوژی برخوردار می‌شود.

شاید اپل به دلیل عدم تامین قطعات یا مشکلاتی که در پی شیوع کرونا به وجود آمده، این تکنولوژی را تنها در یکی از آیفون‌ها تعبیه کند تا در سال ۲۰۲۱ بتواند آن را در باقی محصولاتش نیز به کار ببرد. همچنین سرنوشت Face ID نیز هنوز مشخص نیست و معلوم نشده که آیا گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، Face ID را هم دارد یا این که تنها به همان حسگر اولترا سونیک اتکا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی