ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی A70
موبایل

کرونا و کاهش تقاضا برای گوشی؛ سامسونگ سفارش قطعات را نصف کرد

سامسونگ به دلیل تأثیری که شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل دنیا گذاشته، میزان سفارش قطعات موبایل را نصف کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای ET News، سامسونگ سفارش قطعات موبایل را به طور ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سامسونگ به دلیل تأثیری که شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل دنیا گذاشته، میزان سفارش قطعات موبایل را نصف کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای ET News، سامسونگ سفارش قطعات موبایل را به طور قابل توجهی کاهش داده است. این سایت در گزارش خود می‌نویسد که سامسونگ به دلیل تقاضای پائین کاربران برای گوشی‌ها، میزان سفارش قطعات موبایل را ۵۰ درصد کاهش داده است.

سامسونگ حدوداً دو هفته قبل تولید گوشی در ماه آوریل را نصف کرد و در این ماه تنها ۱۰ میلیون واحد گوشی تولید کرد که در مقایسه با میانگین تولید ۲۵ میلیون واحد در ماه، کاهش چشمگیری نشان می‌دهد. کارخانه‌های تولید گوشی این شرکت در کره جنوبی، هند و برزیل به خاطر تعطیلی‌های ناشی از کووید ۱۹ زیان دیدند.

نامه رسمی به یکی از تولیدکنندگان قطعات تلفن‌های هوشمند نشان می‌دهد که سامسونگ سفارش قطعه برای گوشی‌های اقتصادی، میان رده و همچنین پرچمدار را نصف کرده است.

این شرکت در سه ماه نخست سال جاری میلادی با عرضه گلکسی Z فلیپ و سری گلکسی S20 عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته بود و در ابتدا نشانه‌ای از مختل شدن عملکرد دیده نمی‌شد. اما با شیوع توفانی ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده شرایط رو به وخامت گذاشت و سامسونگ مجبور شد تا تغییراتی در برنامه ریزی‌ها به وجود آورد. گفته می‌شود این شرکت پیش بینی تولید را به دلیل نامعلوم بودن وضعیت تقاضا به ۶ ماه کاهش داده است.

سامسونگ وضعیت باثباتی داشته و توانایی مقاومت در توفان کرونا را دارد بنابراین نصف شدن سفارش قطعات به تأمین کنندگان قطعه ضرر بیشتری وارد خواهد کرد. این شرکت معمولاً بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی در سال تولید می‌کند و یکی از بزرگ ترین خریداران قطعات موبایل است. بنابراین کاهش سفارش از سوی این شرکت تأثیر محسوسی بر صنعت قطعه موبایل خواهد گذاشت. نماینده یکی از شرکت‌های تولید کننده قطعه موبایل می‌گوید نصف شدن سفارش قطعه به معنی «مجازات اعدام» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی