ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدارس
تکنولوژی

نتیجه ۲ سال تحقیق: دیرتر باز شدن مدارس زمان خواب دانش‌آموزان را بهبود می‌دهد

نتایج یک تحقیق در آمریکا نشان داده است دانش‌آموزان مدارسی که دیرتر شروع می‌شوند، خواب بیشتری دارند و در نتیجه سرحال‌تر خواهند بود. بر اساس گفته‌های محققین، تاثیرات خواب کافی دانش‌آموزان در زمینه‌های بسیاری نمود ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

نتایج یک تحقیق در آمریکا نشان داده است دانش‌آموزان مدارسی که دیرتر شروع می‌شوند، خواب بیشتری دارند و در نتیجه سرحال‌تر خواهند بود. بر اساس گفته‌های محققین، تاثیرات خواب کافی دانش‌آموزان در زمینه‌های بسیاری نمود پیدا می‌کند که بر سلامت کلی جوانان نیز تاثیر می‌گذارد.

محققین دانشگاه مینه‌سوتا ۴۵۵ دانش‌آموز کلاس نهم را از ۵ دبیرستان مختلف برای دو سال پایش کردند تا تاثیرات دیرتر شروع شدن مدارس را بر خواب آن‌ها مشاهده کنند. دو مدرسه شروع کلاس‌های خود را از ساعت ۷:۳۰ معمول به مدت ۵۰ و ۶۵ دقیقه دیرتر شروع کرده و ۳ دبیرستان دیگر بدون تاخیر و در همان ساعت آغاز به کار کردند.

پس از پایان دو سال پایش این دانش‌آموزان، محققین به این نتیجه رسیدند مدارسی که با تاخیر روز را آغاز می‌کنند، به صورت میانگین ۴۳ دقیقه خواب بیشتر برای دانش‌آموزان خود به ارمغان آوردند. در حالی که دانش‌آموزان ۳ مدرسه دیگر همچنان با مشکلات کمبود خواب دست و پنجه نرم می‌کردند. همچنین بسیاری از منتقدین تصور می‌کردند با دیرتر شروع شدن کلاس‌ها، دانش‌آموزان نیز دیرتر می‌خوابند.

مدارس

در حالی که این تحقیقات نشان داد تفاوتی میان ساعت خواب دانش‌آموزانی که مدارس آن‌ها ۷:۳۰ دقیقه شروع می‌شود، با دانش‌آموزان مدارسی که با تاخیر یک ساعت آغاز به کار می‌کنند نداشته و همگی در ساعات مشابه به خواب می‌روند. تاثیر دیگری که این تاخیر داشت، خواب کمتر دانش‌آموزان در روزهای تعطیل آخر هفته است.

محققین دانشگاه مینه‌سوتا معتقدند با دریافت خواب کافی، میزان خواب عقب‌افتاده در نوجوانان نیز کاهش داشته و در نتیجه آن‌ها کارایی بهتری نیز خواهند داشت. یا این حال این تحقیقات تنها به منظور پایش خواب دانش‌آموزان انجام شده و جنبه‌های دیگر آن بررسی نشده است. البته پیش از نیز گفته شده بود دانش‌آموزانی که خواب بیشتری دریافت می‌کنند، توانایی تحصیلی بیشتری دارند. با این حال این تحقیقات چنین چیزی را پایش نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    مدارس آمریکایی از ۸ به بعد فعالیت دارن یعنی خیلی بخوان زود باز کنن ساعت ۸

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    لعنت به اون کسی که اولین بار گفت مدارس باید اوایل صبح شروع بشن

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حماقت آمیز ترین‌کار بشر همین شروع مدارس در ساعت اول صبحه

مطالب پیشنهادی