ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو
تکنولوژی

لنوو برخی از لپ تاپ‌های خود را با لینوکس فدورا به بازار عرضه می‌کند

بسیاری از کاربران حرفه‌ای نه علاقه‌ای به ویندوز دارند و نه علاقه‌ای به مک. این دسته از کاربران تنها می‌توانند با سیستم‌عامل لینوکس امورات خود را بگذرانند. لنوو هم با علم بر این موضوع در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۰

بسیاری از کاربران حرفه‌ای نه علاقه‌ای به ویندوز دارند و نه علاقه‌ای به مک. این دسته از کاربران تنها می‌توانند با سیستم‌عامل لینوکس امورات خود را بگذرانند. لنوو هم با علم بر این موضوع در نظر دارد چند مدل از لپ تاپ‌های تینکپد خود را به صورت پیش‌فرض با لینوکس فدورا به بازار عرضه کند.

لنوو قصد دارد طی یک بازاریابی آزمایشی، چند مدل از لپ تاپ‌های تینکپد خود را به جای ویندوز ۱۰، با لینوکس فدورا به بازار عرضه کند. این برنامه تحت نام «سری جامعه لینوکس - نسخه فدورا» معرفی شده و لپ تاپ‌های تینکپد P1 نسل دوم، تینکپد X1 نسل هشتم و تینکپد P53 را شامل می‌شود. لنوو عنوان کرده در صورتی که از این برنامه استقبال مناسب شود، در آینده لپ تاپ‌های دیگری را نیز با لینوکس فدورا به بازار عرضه خواهد کرد.

در هر صورت این ۳ مدل لپ تاپ با نسخه ۳۲ فدورا ورک استیشن به دست کاربران می‌رسند و انتظار می‌رود که فدورا به خوبی با سخت‌افزار این لپ تاپ‌ها هماهنگ باشد. البته این هماهنگی در مدل‌های تینکپد P1 و P53 به معنی عدم نصب پیش‌فرض درایورهای انویدیا خواهد بود و کاربر خود باید آن‌ها را از منابع دیگر دانلود کرده و روی لپ تاپ نصب کند.

با این حال بسیاری گمان می‌کردند لنوو به سراغ اوبونتو برود تا این که فدورا را به صورت پیش‌فرض روی لپ تاپ‌های خود نصب کند. چرا که دل «XPS 13 Developer Edition» همراه این نسخه به بازار عرضه شده و استقبال خوبی هم طی چند سال گذشته از آن به عمل آمده است. مزیت دیگری که اوبونتو نسبت به فدورا دارد، جدا بودن نسخه پشتیبانی طولانی مدت (LTS) آن است که هر دو سال بروزرسانی و برای ۵ سال بعد از آن نیز شامل دریافت آپدیت می‌شود که تقریبا با عمر یک لپ تاپ برابری می‌کند.

لنوو

با در نظر گرفتن این موضوع به نظر می‌رسد لنوو به بهترین شکل از این فرصت استفاده نکرده است. البته تا استقبال از لپ تاپ‌های لنوو مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس فدورا مشخص نشود، نمی‌توان گفت که آیا لنوو باید با اوبونتو پروژه خود را پیش می‌برده یا نه. همچنین بسیاری از کاربران علاقه دارند این لپ تاپ‌ها را با پردازنده‌های AMD رایزن ۴ ببیند، زیرا این کمپانی به خوبی ثابت کرده که پردازنده‌های آن برای کارهای سنگین پاسخگوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چند تا مزیت این کار داره اولا در لینوکس دیگه هیچ مشکل سخت افزاری نخواهید داشت ثانیا سازنده مجبور به استفاده بهینه است و اینکار cpu utilizing را افزایش میده

  • pylordvader
    pylordvader | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی