ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ
علمی

نمونه آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس تست فشار را با موفقیت پشت سر گذاشت

اسپیس ایکس به سرعت خود را برای سفرهای فضایی آماده می‌کند و در حال حاضر مشغول توسعه نمونه‌های اولیه استارشیپ است. به تازگی ایلان ماسک خبر از تست فشار کرایوژنیک موفق جدیدترین نمونه آزمایشی آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

اسپیس ایکس به سرعت خود را برای سفرهای فضایی آماده می‌کند و در حال حاضر مشغول توسعه نمونه‌های اولیه استارشیپ است. به تازگی ایلان ماسک خبر از تست فشار کرایوژنیک موفق جدیدترین نمونه آزمایشی آن با نام SN4 خبر داده است.

اسپیس ایکس در حال توسعه نسخه‌های آزمایشی نسل بعدی فضاپیمای خود است و جدیدترین نمونه آن با نام SN4 به تازگی موفق شده یک تست مهم، آزمایش فشار کرایوژنیک را در تگزاس با موفقیت پشت سر بگذارند. نمونه‌های قبلی آن، شامل SN3 در اوایل ماه جاری میلادی، در آزمایشات سخت شامل پمپاژ نیتروژن مایع دچار مشکل شده بودند.

مدیرعامل و موسس اسپیس ایکس، ایلان ماسک یکشنبه شب ویدیوی کوتاهی از SN4 در توییتر منتشر کرد که آن را به صورت یخ زده به نمایش می‌گذاشت. در حالی که مقر اصلی این شرکت در کالیفرنیا قرار دارد، اسپیس ایکس تصمیم گرفته آزمایشات و سکوهای پرتاب خود را در سراسر ایالات متحده آمریکا گسترش دهد.

استارشیپ

ماسک برنامه‌های بزرگی برای استارشیپ دارد که شامل سفر به دور ماه و سفرهای احتمالی به مریخ می‌شود، البته پیش از انجام ماموریت‌های واقعی، این فضاپیما باید چندین تست را در فاصله نزدیک زمین با موفقیت پشت سر بگذارد. مرحله بعدی برای نمونه آزمایشی این فضاپیما، نصب موتور رپتور است تا بتواند آن را برای فاصله کوتاهی پرتاب کند. به نظر می‌رسد این تست به آزمایش صورت گرفته در اوایل سال گذشته میلادی شباهت دارد.

این شرکت هدف بزرگتری را دنبال می‌کند که آن پرواز مداری استارشیپ است تا بدین شکل آن را به فضا پرتاب ‌کند. علاوه بر این، اسپیس ایکس در حال حاضر مشغول مونتاژ نمونه آزمایشی جدید استارشیپ با نام SN5 است.در حالی که تاخیر و شکست در صنایع هوایی یک امر طبیعی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد اسپیس ایکس قصد دارد با تولید سریع نمونه‌های اولیه، از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری و طبق برنامه‌ریزی حرکت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی