ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پیرامون قوانین Ads
تکنولوژی

گوگل و احراز هویت تبلیغ‌دهندگان؛ چالشی جدید برای کسب‌وکارهای ایرانی؟

«با هر تغییری که گوگل در قوانین خود اعمال می‌کند، تن و بدن ما دیجیتال مارکترها می‌لرزد چرا که به سختی تلاش کرده‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم و حالا تغییر قوانین، مساوی است با نقش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰

«با هر تغییری که گوگل در قوانین خود اعمال می‌کند، تن و بدن ما دیجیتال مارکترها می‌لرزد چرا که به سختی تلاش کرده‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم و حالا تغییر قوانین، مساوی است با نقش بر آب شدن راه‌های قبلی و نیاز به پیدا کردن یک روش‌های جدید.» این‌ها گفته‌های یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است که پس از تغییرات قوانین گوگل ادز می‌گوید؛ قوانینی که البته هنوز به ایران نرسیده است. گوگل اعلام کرده که برای افزایش شفافیت، تصمیم دارد هویت تبلیغ‌دهندگان را تایید کند و سپس تبلیغات آن‌ها را بپذیرد. در مرحله اول، این فرآیند در آمریکا اجرایی می‌شود و سپس به سراسر جهان می‌رسد.

گوگل پیرامون قوانین Ads

پرسش اصلی اکنون اینجاست که آیا در آینده و با جهانی شدن این رویکرد گوگل، کسب‌وکارها و استارتاپ‌های ایرانی به چالش می‌خورند یا خیر؟ «شایان نوبرانی» کارشناس دیجیتال مارکتینگ در گفتگو با دیجیاتو تاکید دارد که این تغییرات حتی اگر زبانه شعله‌هایش به ایران هم برسد تاثیر چندانی روی کسب‌وکارهای ایرانی نخواهد داشت چرا که از نظر او Google Ads پس از نوسانات ارزی عملا در بین کسب‌وکارهای داخلی منسوخ شده است:

«قیمت ارز به گونه‌ای افزایش داشت که عملا استفاده از این روش بسیار پر هزینه شد و دیگر کسب‌وکارها زیاد سراغ آن نمی‌روند. شاید یک زمانی بازار این نوع تبلیغات در ایران داغ بود ولی اکنون این مساله چندان مورد توجه شرکت‌ها نیست چرا که هزینه کمپین‌های دیگر به مراتب کمتر از این نوع تبلیغ است که قیمت آن مستقیماً به دلار مرتبط است. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های اندک در اکوسیستم، استارتاپ‌ها هزینه‌های خود را با وسواس بیشتری انجام می‌دهند و این روزها حجم تبلیغی که کسب‌وکارهای ایرانی به گوگل می‌دهند مقدار عجیب و غریبی نیست.»

نوبرانی باور دارد که اگر قرار باشد گوگل احراز هویت هم انجام دهد مشکل خاصی پیش نمی‌آید چرا که این موانع مدت‌هاست بر اثر تحریم‌ها و دیگر موارد بر سر راه فعالان داخلی قرار گرفته و برای آن راهکارهایی تعریف شده که در اینجا هم می‌توان از آنها استفاده نمود: «مگر تا به امروز Paypal متوجه این راه‌های دور زدن شده که گوگل بتواند متوجه آن شود؟» نوبرانی در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد:

«این مساله مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که همین الان هم اشخاص یا شرکت‌هایی که روی سرویس Google Ads این کار را می‌کنند با هویت ایرانی و واقعی خود این کار را انجام نمی‌دهند. آنها یا یک هویت جعلی برای خود در یک کشور دیگر ایجاد کرده‌اند و با اسم و آدرس دروغین تبلیغات را منتشر می‌کنند یا از طریق دوستان و اقوام خود حسابی در خارج کشور افتتاح کرده‌اند و از طریق آن حساب کارهای خود را انجام می‌دهند. این مساله در ادامه هم وجود خواهد داشت و مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.»

گوگل پیرامون قوانین Ads

نوبرانی باور دارد که در این شرایط تحریم افرادی وجود دارند که هرگونه مدارکی را با هزینه برای افراد تهیه می‌کنند تا بتوانند این تحریم‌ها و مشکلات را دور بزنند. این کارشناس دیجیتال مارکتینگ تاکید دارد که هیچ سایتی مدارک فیزیکی نمی‌خواهد: «یک سری اسکن مدارک می‌خواهند که با ارگان خاصی هم دبل چک نمی‌شود و می‌توان به راحتی آنها را دور زد.»

از سوی دیگر، «حامد قاسمی» کارشناس دیجیتال مارکتینگ دیگری است که اقدام اخیر گوگل را به Facebook Ads تشبیه می‌کند که راه‌های دور زدن آن بسیار زود پیدا شد: «خرید کد پستی در کشورهای اروپایی نیز از راه دیگری است که می‌توان به راحتی به آن تکیه کرد.» قاسمی در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که تغییر قوانین گوگل نهایتا یک ماه به کسب‌وکارهایی که درگیر Google Ads هستند لطمه خواهد زد چرا که به راحتی راه دور زدن آن پیدا خواهد شد.

گوگل پیرامون قوانین Ads

قاسمی کاری که گوگل انجام می‌دهد را یک اقدام مناسب و خوب می‌داند و می‌گوید: «فیس‌بوک هم به همین سمت پیش رفته و اینکه بفهمیم هدف پشت تبلیغ دقیقا چیست و چه کسی تبلیغ را انجام داده خیلی مسائل را شفاف‌تر می‌کند.»

او با اشاره به این موضوع که نزدیک به ۶۰ درصد جستجوها در اینترنت دیگر به شکل متن در موتور جستجوی گوگل نیست به دیجیاتو می‌گوید: «بیشتر جستجوها به شبکه‌های اجتماعی رفته ولی گوگل خودش را به سمت جستجوی تصویری پیش می‌برد تا دوباره قدرت را به دست بیاورد و باور دارم به زودی دوباره اکثر جستجوها از طریق موتور جستجوی این شرکت انجام خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دیروز گوگل اپدیت شد من که نفهمیدم چه تغییری کرد !!! ?

مطالب پیشنهادی