ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

نتیجه شکایت کاربران بخاطر از کار انداختن فیس تایم: اپل ۱۸ میلیون دلار جریمه می‌دهد

چند سال پیش اپل متهم شده بود که از قصد، فیس تایم را در سیستم عامل iOS 6 از کار انداخته. کاربران در سال ۲۰۱۷ از اپل  شکایت کردند و حالا این شرکت موافقت کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

چند سال پیش اپل متهم شده بود که از قصد، فیس تایم را در سیستم عامل iOS 6 از کار انداخته. کاربران در سال ۲۰۱۷ از اپل  شکایت کردند و حالا این شرکت موافقت کرده برای بسته شدن پرونده، ۱۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

در شکایت سال ۲۰۱۷ کاربران به این موضوع اشاره کرده بودند که اپل از قصد فیس تایم را در گوشی‌های آیفون ۴ و آیفون ۴S از کار انداخته بود تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کند. اپل برای فیس تایم از ارتباط مستقیم همتابه‌همتا و روش دیگری که به سرورهای شخص ثالث متکی است، استفاده می‌کند.

اپل به علت پتنت شرکت VirnetX در زمینه روش همتابه‌همتا، مجبور شد بیشتر به سرویس‌های شخص ثالث تکیه کند که هزینه بالغ بر میلیون‌ها دلار برای آن در پی داشت، البته اپل چندین سال پیش بخاطر نقض پتنت‌های این شرکت متهم شناخته شد. در نهایت اپل مجبور شد از فناوری همتابه‌همتا جدیدی در iOS 7 استفاده کند و این موضوع باعث شد کاربران این شرکت را متهم به از کار انداختن عمدی فیس تایم برای بروزرسانی اجباری دستگاه‌های خود یا سیستم عامل آن کردند.

فیس تایم

بر اساس AppleIsnisder، مدیر مهندسی اپل در ایمیلی اعلام کرده بود:

«من به قرارداد آکامای برای سال آینده نگاه می‌کنم. من متوجه شدم که ماه آوریل با سیستم عامل iOS 6 کاری کردیم که استفاده از رله کاهش پیدا کند چرا که به شدت از پهنای باند رله استفاده می‌کرد. ما iOS 6 را دچار مشکل کردیم و تنها راه برای استفاده مجدد از فیس تایم، بروزرسانی به iOS 7 است.»

در حالی که اپل پذیرفته ۱۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کند و این مبلغ زیاد به نظر می‌رسد، اما به هر دستگاه تنها ۳ دلار می‌رسد که البته این مبلغ برای برخی از آن‌‌ها افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی