ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش سود ۲۱ درصدی ال جی با وجود کاهش فروش موبایل و معضل کرونا

کمپانی ال جی گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده و بر خلاف کاهش فروش و تولیدات در پی شیوع ویروس کرونا، کمپانی‌ کره‌ای توانسته سود عملیاتی خود را ۲۱.۱ درصد افزایش دهد. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۸

کمپانی ال جی گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده و بر خلاف کاهش فروش و تولیدات در پی شیوع ویروس کرونا، کمپانی‌ کره‌ای توانسته سود عملیاتی خود را ۲۱.۱ درصد افزایش دهد.

این کمپانی سود عملیاتی ۹۲۱.۴۷ میلیون دلاری را به ثبت رسانده که نسبت به همین بازه در سال گذشته، ۲۱.۱ درصد رشد داشته است. کمپانی ال جی یک رکورد دیگر نیز به نام خود ثبت کرده تا نشان دهد ویروس کرونا تا این لحظه چندان روی اقتصاد این کمپانی تاثیر نداشته. کره‌ای‌ها توانسته‌اند حاشیه سود عملیاتی خود را ۷.۴ درصد افزایش دهند که در تاریخ گزارش مالی فصل اول این کمپانی، بی‌سابقه بوده است.

با وجود این که سود عملیاتی سالانه ال جی افزایش داشته، درآمد کلی این کمپانی ۱۲.۴۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته در همین بازه کمی کاهش یافته است. همچنین ال جی افزایش سود خالص خود را مدیون فروش فوق‌العاده محصولات خانگی و تلویزیون‌های خود بوده. بازوی سرگرمی‌های خانگی این کمپانی نیز با افزایش ۳۱.۷ درصدی درآمدهای عملیاتی خود نسبت به سال گذشته مواجه شده که عمده آن به دلیل افزایش فروش محصولات پریمیوم مانند تلویزیون‌های OLED و نانوسل است.

بخش موبایل کمپانی ال جی توانسته ۸۴۳.۹ میلیون دلار برای این کمپانی سودآوری داشته باشد. با این وجود این بخش همچنان زیان‌آور بوده و ۲۰۰.۹۶ میلیون دلار به کمپانی ال جی ضرر وارد کرده. فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی هم نسبت به فصل اول سال ۲۰۱۹، ۳۴ درصد افت داشته که دلیل آن تعطیلی کارخانه‌ها و شرکای تجاری چینی عنوان می‌شود.

کمپانی کره‌ای برای جبران عقب‌افتادگی خود سعی داشته تولیدات را افزایش دهد و با بالا بردن کارایی بخش بازاریابی، هزینه‌ها را متعادل کرده و پایین بیاورد. همچنین این شرکت سعی کرده با خلق یک زبان طراحی جدید، گوشی‌های خود را از باقی رقبای بازار متمایز کند و به همین دلیل باید صبر کرد گوشی تازه معرفی‌شده Velvet وارد بازار شود تا ببینیم آیا می‌تواند برای کمپانی جبران مافات کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی