ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سرگرم تحقیق روی باتری‌های منعطف است؛ مقدمه‌ای برای تولید آیفون تاشو

اپل در تحقیقات خود روی یافتن راهی برای توسعه باتری‌های انعطاف پذیر تمرکز کرده که می‌‌تواند به مقدمه‌ای برای تولید آیپد و آیفون تاشو تبدیل شود. مهمترین چالش‌ها بر سر راه توسعه گوشی و تبلت‌های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپل در تحقیقات خود روی یافتن راهی برای توسعه باتری‌های انعطاف پذیر تمرکز کرده که می‌‌تواند به مقدمه‌ای برای تولید آیپد و آیفون تاشو تبدیل شود.

مهمترین چالش‌ها بر سر راه توسعه گوشی و تبلت‌های تاشو نمایشگر و باتری‌های انعطاف پذیر است. در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در مورد اول بوده‌ایم و حالا نوبت به باتری رسیده است. اپل در اینباره تحقیقات مفصلی را صورت داده و حاصل آن پتنتی با عنوان «ساختار باتری منعطف» است که اخیرا در «اداره ثبت اختراع و مالکیت فکری آمریکا» (USPTO) ثبت شده است.

آیفون تاشو

مهندسان اپل در پتنت مذکور توضیح داده‌اند که باتری نه تنها بخشی قابل توجه از فضای گجت‌ها را اشغال می‌کند بلکه ساختار سخت آن توسعه دستگاه‌های تاشو را دشوار ساخته است. اپل برای حل این مشکل چندین طرح پیشنهاد کرده که همگی روی اصلاح ساختار سلول‌ها و نحوه اتصال آنها به هم متمرکز هستند.

یکی از راه حل ها جداسازی سلول های منعطف به بخش‌های مجزا است. برای مثال سلول‌ها را می توان در قالب استوانه‌های مجزا طراحی کرده و به شکل دلخواه درآورد. بسته به فاصله بین سیلندرها و قطر آنها این ساختار دستکم حول یک محور قابل تا شدن خواهد بود.

پازل توسعه آیفون تاشو توسط کمپانی اپل در حال تکمیل است – دیجیاتو

پتنت اپل بیشتر روی روش‌های کنار هم قرار دادن سلول‌ها متمرکز است و به مزایای آن از جمله خلاص شدن از قید باتری های چهارگوش کنونی و کاهش فشار روی باتری می‌پردازد. چنین باتری‌هایی را می‌توان در هر چهار طرف یک نمایشگر تاشو به کار برد و در این صورت پس از تا شدن نمایشگر، بخش‌های مختلف باتری کنار هم قرار گرفته و مانع تا شدن بدنه نمی‌شوند.

هرچند ایده‌های کوپرتینویی‌ها روی کاغذ هیجان انگیز به نظر می‌رسند اما نباید فراموش کرد که اغلب اوقات پتنت‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند. بر اساس گزارش های متعدد اپل دستکم تا دو سال دیگر روی توسعه آیفون‌هایی با طراحی متداول تمرکز کرده و احتمالا تا آن زمان خبری از آیفون تاشو نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی