ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های ۵ نانومتری
تکنولوژی

سامسونگ در تعقیب TSMC؛ تولید انبوه تراشه‌های ۵ نانومتری از فصل دوم ۲۰۲۰

سامسونگ می‌گوید تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری را از سه ماهه دوم سال جاری میلادی شروع می‌کند. پیش از این گزارش شده بود که شیوع ویروس کرونا ممکن است سامسونگ را وادار کند تا تولید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

سامسونگ می‌گوید تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری را از سه ماهه دوم سال جاری میلادی شروع می‌کند. پیش از این گزارش شده بود که شیوع ویروس کرونا ممکن است سامسونگ را وادار کند تا تولید انبوه تراشه 5 نانومتری را به تعویق بیندازد.

سامسونگ امروز در یک کنفرانس خبری گزارش مالی خود برای فصل اول 2020 را منتشر کرد و در بخشی از آن اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری را با استفاده از فرایند لیتوگرافی بوسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) از سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز کند. این خبر خوبی است چرا که متخصصان صنعت پیش بینی می‌کردند غول نیمه رسانای کره جنوبی تا سه ماهه چهارم سال جاری میلادی نتواند تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری را شروع کند.

سامسونگ تولید تراشه 5 نانومتری را از نیمه دوم سال 2020 شروع می کند

گزارش شده سامسونگ توانایی تولید تراشه‌های Ampere انویدیا با معماری 5 نانومتری را پیدا خواهد کرد. پیش بینی می‌شود انویدیا پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد خود را در سال جاری میلادی رونمایی کند. البته بسیاری از موارد به کووید 19 بستگی دارند و ممکن است تولید انبوه تراشه‌ها باز هم به تعویق بیفتد.

سامسونگ همچنین در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که در سال جاری میلادی تمرکز خود را معطوف توسعه تراشه‌های 3 نانومتری مبتنی بر فناوری GAAFET خواهد کرد. نسل بعدی چیپست‌های اگزینوس که قرار است در پرچمدارهای سازنده کره‌ای به کار روند، به احتمال فراوان از فرایند لیتوگرافی 5 نانومتری EUV استفاده خواهند کرد. پش بینی می‌شود پردازنده‌های نسل بعد کوالکام و اپل نیز مبتنی بر فناوری 5 نانومتری شرکت TSMC باشند.

شرکت تایوانی TSMC رقیب سامسونگ در بازار نیمه هادی است و سامسونگ در حال حاضر پشت سر این شرکت حرکت می‌کند. کمپانی TSMC تولید انبوه چیپست 5 نانومتری A14 را برای آیفون 12 شروع کرده است. غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با شکست دادن TSMC، اپل و کوالکام را مشتری خود کند. تراشه‌های این دو شرکت را در حال حاضر کمپانی تایوانی مذکور می‌سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی