ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارایی جف بزوس دو برابر مارک زاکربرگ؛ بیل گیتس در تعقیب مدیرعامل آمازون

شیوع ویروس کرونا با ضرر و زیان و از دست دادن منابع مالی گره خورده است. اما یکی از معدود کسانی که ثروتش در دوران کرونا کم نشده، مدیرعامل آمازون است. دارایی خالص جف بزوس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شیوع ویروس کرونا با ضرر و زیان و از دست دادن منابع مالی گره خورده است. اما یکی از معدود کسانی که ثروتش در دوران کرونا کم نشده، مدیرعامل آمازون است. دارایی خالص جف بزوس از ابتدای سال ۲۰۲۰ آنقدر بیشتر شده که حالا او دو برابر بیشتر از مارک زاکربرگ دارایی دارد.

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، تا هنگام درج این مطلب، دارایی خالص جف بزوس و مارک زاکربرگ به ترتیب حدوداً ۱۴۰ و ۷۰ میلیارد دلار است. بزوس یکی از معدود میلیاردرهایی است که ثروتش از زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شده. ثروت مدیرعامل آمازون از ابتدای سال جاری میلادی، ۲۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده و همین عامل سبب شده تا او با فاصله بیشتری پولدارترین فرد جهان لقب بگیرد. بیل گیتس با ۳۵ میلیارد دلار دارایی کمتر، بزوس را تعقیب می‌کند.

زاکربرگ رتبه پنجم را در فهرست پولدارترین افراد دنیا به خود اختصاص داده است. دارایی خالص او از زمان شروع سال ۲۰۲۰، حدوداً ۸.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

رشد چشمگیر دارایی خالص بزوس در مدت زمان کوتاه احتمالاً به خاطر افزایش بی سابقه خرید از آمازون به دلیل خانه نشینی مردم بوده است. گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد حالا میزان خریدها از آمازون با پیک فصل تعطیلات آخر سال برابری می‌کند.

البته حرکت کشتی آمازون در توفان کرونا کاملاً بدون آسیب نبوده و کارمندان این شرکت در ایالات متحده و اروپا در اعتراض به اقدامات ناکافی آمازون و شیوع ویروس کرونا به انبارهای این شرکت دست به تظاهرات زدند.

دادگاهی در فرانسه به آمازون دستور داد تا زمانی که در قوانین مربوط به حفاظت از کارکنان بازنگری نکرده، فقط حق فروش کالاهای ضروری را خواهد داشت. این اقدام سبب شد تا بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا تمام انبارهایش در این کشور را هفته اول ماه آینده میلادی تعطیل کند.

این هفته نیز یکی از سناتورهای آمریکایی آمازون را به خاطر سیاست‌های انحصاری به باد انتقاد گرفت و این شرکت را متهم کرد که با استفاده از داده‌های شرکت‌های شخص ثالث به شکل غیرمنصفانه به محصولات برند خود برتری می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aminaj
    aminaj | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نوش جونش

مطالب پیشنهادی