ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی OmniVision از سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی برای پرچمدارهای باریک

کمپانی OmniVision از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ۱.۲ اینچی خود به نام OV64B رونمایی کرد. سازنده ادعا می‌کند OV64B تنها سنسور تصویر موبایل در دنیاست که رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی را ارائه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

کمپانی OmniVision از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ۱.۲ اینچی خود به نام OV64B رونمایی کرد. سازنده ادعا می‌کند OV64B تنها سنسور تصویر موبایل در دنیاست که رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی را ارائه کرده و قابلیت بکارگیری در موبایل‌های پرچمدار فوق باریک را دارد.

سنسور OV64B بر پایه فناوری مدار مجتمع PureCel Plus-S کمپانی OmniVision و با آرایه فیلتر رنگ ۴ سلولی یا همان کواد بایر (Quad Bayer) ساخته شده که آن را برای استفاده در دوربین های اصلی، عریض، فوق عریض یا تله فوتو ایده آل می کند.

این سنسور علاوه بر عکسبرداری با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، عکس های ۱۶ مگاپیکسلی با حساسیت ۴ برابر نیز می اندازد که مشابه سنسورهایی است که اندازه پیکسل ۱.۴ میکرونی را ارائه می کنند. به گفته سازنده این کار به بهبود عکسبرداری در محیط ها کم نور منتهی می شود.

رونمایی OmniVision از سنسور OV64B

سنسور OV64B از لحاظ فیلمبرداری نیز توانایی های بالایی دارد و از فیلمبرداری 4K با لرزشگیر تصویر الکترونیکی و همچنین فیلمبرداری با رزولوشن 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. علاوه بر این از فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p و ۴۸۰ فریم در ثانیه با رزولوشن 720p پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت های قابل توجه سنسور OV64B، فوکوس خودکار میکرولنز ۲ در ۲ است که به بهبود دقت فوکوس خودکار به خصوص در محیط های کم نور منتهی می‌شود. علاوه بر این با فراهم کردن رابط CPHY بازدهی بیشتر را با پین های کمتر به ارمغان می آورد.

کمپانی OmniVision می گوید این سنسور از ماه آینده میلادی (می) به مشتریان ارسال خواهد شد. بنابراین می توان انتظار داشت گوشی های مجهز به این سنسور در سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

حسگر قبلی این شرکت به نام OV64C نیز رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی دارد اما اندازه آن بزرگتر (1/1.7 اینچ) است و اندازه پیکسل‌های ۰.۸ میکرون را ارائه می کند.

در ادامه مشخصات فنی سنسور OV64B را ملاحظه می‌کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم
    ابراهیم | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    OMG!

مطالب پیشنهادی