ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا مانع گوگل؛ شبکه اجتماعی Shoelace به کار خود پایان می‌دهد

گوگل اعلام کرد که شبکه اجتماعی آزمایشی این شرکت به نام «Shoelace» در تاریخ ۱۲ مه (۲۳ اردیبهشت) برای همیشه به کار خود پایان خواهد داد. گوگل پس از شکست گوگل پلاس، قصد داشت با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

گوگل اعلام کرد که شبکه اجتماعی آزمایشی این شرکت به نام «Shoelace» در تاریخ ۱۲ مه (۲۳ اردیبهشت) برای همیشه به کار خود پایان خواهد داد.

گوگل پس از شکست گوگل پلاس، قصد داشت با شبکه اجتماعی Shoelace (به معنی بند کفش)، افرادی که علایق یکسانی دارند را دور هم جمع کند. این شبکه تیر ماه سال قبل معرفی شد اما حالا پس از تقریباً ۹ ماه از معرفی این سرویس، گوگل قصد دارد آن را تعطیل کند.

مرکز رشد داخلی گوگل موسوم به Area 120 که مسئول توسعه و تکامل پروژه‌های مختلف در گوگل از جمله Shoelace است، با انتشار سندی در وب سایت این شبکه می‌نویسد: «با توجه به بحران سلامت فعلی، ما احساس نمی‌کنیم که حالا زمان مناسبی برای سرمایه گذاری بیشتر در این پروژه باشد. Area 120 مسئول توسعه و عرضه سرویس‌های جدید بر مبنای ایده‌های جدید است. بیشتر این پروژه‌ها ممکن است برای طولانی مدت جواب ندهند. Shoelace هم مثل بسیاری از پروژه‌ها، آزمایشی بود.»

شبکه اجتماعی Sholace به کار خود پایان می دهد

گوگل هیچ برنامه‌ای برای راه اندازی دوباره Shoelace پس از پایان بحران کرونا ندارد. این شرکت از تاریخ 25 اردیبهشت تمامی حساب های کاربری از جمله داده های اکانت را پاک خواهد کرد. البته کاربران می توانند قبل از این تاریخ با پر کردن فرم از داده های خود بکاپ بگیرند.

گوگل در بازاریابی‌های خود این شبکه اجتماعی را با عبارت «Shoelace یک شبکه اجتماعی نیست» تبلیغ می‌کرد. این شبکه فقط برای کاربران iOS و ساکنان شهر نیویورک در دسترس بود و هیچ گاه به مناطق دیگر راه نیافت.

Shoelace قرار بود جایگزین گوگل پلاس باشد؛ شبکه اجتماعی دیگر گوگل که آن هم نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند و سه ماه قبل از معرفی Shoelace برای همیشه به کار خود پایان داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی