ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد میمون‌های رزوس را از ویروس کرونا در امان نگه داشت

کووید-۱۹ تبدیل به دغدغه اصلی بسیاری از مردم جهان و همچنین دانشمندان شده که این موضوع خود روند توسعه واکسن را سرعت بخشیده است. واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد که به تازگی آزمایش انسانی آن آغاز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰

کووید-۱۹ تبدیل به دغدغه اصلی بسیاری از مردم جهان و همچنین دانشمندان شده که این موضوع خود روند توسعه واکسن را سرعت بخشیده است. واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد که به تازگی آزمایش انسانی آن آغاز شده، توانسته ۶ میمون رزوس را از این بیماری مصون نگه دارد.

واکسن توسعه پیدا کرده توسط دانشگاه آکسفورد، توانسته میمون‌های رزوس (rhesus macaque) را تا ۲۸ روز پس از قرارگیری در معرض کرونا، مصون نگه دارد. این نتایج امیدوارکننده هستند، مخصوصا که اخیرا آزمایش انسانی واکسن کرونا آکسفورد آغاز شده، البته در بهترین شرایط برای نتیجه تست انسانی آن باید چندین ماه دیگر صبر کنیم.

بر اساس گزارش منتشر شده، آزمایش میمون‌ها اواخر ماه مارس توسط دانشمندان دولتی در آزمایشگاه کوه راکی در همیلتون، مونتانا انجام شده. در این آزمایش، واکسن تولید شده توسط موسسه «جنر» و گروه واکسن آکسفورد با نام hAdOx1 nCoV-19 به ۶ میمون رزوس تزریق شد. پس از این کار، آن‌ها در معرض ویروس کرونا که سایر میمون‌ها را بیمار کرده بود، قرار گرفتند، اما این کار باعث نشد آن‌ها به کرونا مبتلا شوند و حداقل برای مدت زمان ۲۸ روز سالم باقی مانده‌اند.

واکسن کرونا

«وینستن مونستر»، رئیس واحد اکولوژی ویروس در این آزمایشگاه اعلام کرده: «میمون رزوس نزدیک‌ترین حیوان به انسان‌ها محسوب می‌شود.»

موسس جنر که به عنوان بخشی از گروه واکسن آکسفورد مشغول به فعالیت است، در زمینه تولید واکسن کرونا در جهان پیشتاز است. دولت بریتانیا برای آزمایش واکسن این گروه ۲۰ میلیون پوند هزینه پرداخت کرده است. بد نیست بدانید در گذشته نیز محققان چینی میمون رزوس را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده بودند.

از روز پنجشنبه آزمایش انسانی این واکسن آغاز شده و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر به پایان برسد. فرایند توسعه یک واکسن طولانی است، بنابراین تولید یک واکسن قابل استفاده در ماه سپتامبر نشان‌دهنده یک روند بسیار سریع است. در نهایت باید گفت که نتیجه مثبت این واکسن روی میمون‌ها، تضمینی برای اثربخشی آن‌ روی انسان‌ها نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • javad_xbox
    javad_xbox | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کرونا در مهره ماه دیگه کاملا از بین رفته حساب کنید حتی بدون واکسن. این ویروس ها موقتی هستن

    • Sakaei
      Sakaei | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اون نموداری که در فضای مجازی منتشر شده ، مورد تایید مجامع بهداشتی بین المللی علی الخصوص سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته ...
      شما لینکی که همراه اون مطلب منتشر شده رو ببینید
      دامنه اون Edu.sg هست که به نظر میرسه یکی از دانشگاه های سنگاپور هست .
      و بهتون اطمینان میدم با عملکردی که مسئولین کشور های مختلف خصوصا مسئولین ایران تا زمانی ک واکسن ساخته نشه از این بلا در امان نیستیم

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    البته اصافه کنم‌که تا دو سال دیگه هم در دسترس عموم نمواهد بود .. دوسال دیگه هم این اخبار رو‌بشنوید بازم‌میگن تا دو سال دیگه.. مگه کشورهایی که زیاد در قید و‌بند اف‌دی‌ای و غذادارواروپا نیستن کاری بکنن‌مثل همین‌چین‌که واکسن زودتر به دست مردم بعضی کشورا برسه

  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خوشبحال اون میمونه که واکسینه شده ما هنوز واکسنشم نداریم !!!

مطالب پیشنهادی