ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش سود سامسونگ
تکنولوژی

انتشار گزارش مالی سامسونگ برای فصل اول ۲۰۲۰؛ افزایش سود عملیاتی با وجود کرونا

سامسونگ گزارش مالی خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۴۵.۴۲ میلیارد دلار بوده و سود عملیاتی آن نیز سه درصد افزایش داشته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

سامسونگ گزارش مالی خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۴۵.۴۲ میلیارد دلار بوده و سود عملیاتی آن نیز سه درصد افزایش داشته است.

سود عملیاتی سامسونگ با افزایش ۳ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، به ۵.۲ میلیارد دلار رسیده است. سامسونگ در سه ماه اول سال جاری میلادی، ۴۵.۴۲ میلیارد دلار درآمد داشته که افزایش ۵.۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. البته سود خالص این شرکت با افت ۳ درصدی نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۹، به ۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

سامسونگ می‌گوید فروش گوشی و پنل نمایشگر به خاطر کاهش تقاضا و کووید ۱۹ افت داشته اما فروش قطعات سرور و موبایل از جمله تراشه‌های DRAM, NAND، حافظه رم و سنسورهای دوربین این شرکت رشد داشته است.

گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه اول ۲۰۲۰

مخارج سرمایه‌ای سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۵.۹۹ میلیارد دلار بوده که سازنده کره‌ای ۴.۹۲ میلیارد دلار آن را خرج نیمه رساناها و ۰.۶۶ میلیارد دلار را نیز خرج نمایشگرها کرده است.

این شرکت وضعیت کسب و کار حافظه را برای سه ماهه بعدی باثبات پیش بینی کرده، اما انتظار دارد تقاضا برای گوشی، تلویزیون، نمایشگرهای OLED موبایل و قطعات گوشی به خاطر بحران کووید ۱۹ و ضعیف شدن وضعیت اقتصادی کاهش پیدا کند.

درآمد و سود عملیاتی بخش موبایل سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ترتیب ۲۱.۳۴ و ۲.۱۸ میلیارد دلار گزارش شده است. با وجود فروش کمتر گوشی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، سامسونگ توانسته سود بیشتری را به خاطر فروش سری گلکسی S20، گلکسی Z فلیپ و بازاریابی بهینه کسب کند.

کسب و کار نیمه هادی سامسونگ درآمد ۱۴.۴۸ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۳.۲۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ گزارش کرده است. سود عملیاتی و زیان عملیاتی کسب و کار نمایشگر این شرکت نیز به ترتیب ۵.۴۱ و ۰.۴۴ میلیارد دلار در مدت زمان یاد شده بوده است.

در بخش محصولات مصرفی برقی، فروش تلویزیون‌ها به دلیل تقاضای پائین تر و افزایش رقابت از طرف شرکت‌های چینی، در سه ماهه نخست امسال با افت روبرو بوده است. سامسونگ می‌گوید به تعویق افتادن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ سبب کاهش فروش تلویزیون می‌شود. سازنده کره‌ای تلاش می‌کند تا این خسارت را با فروش تلویزیون‌های ابعاد بزرگ، 8K و مانیتورهای خمیده جبران کند.

بخش محصولات خانگی سامسونگ به دلیل فروش خوب ماشین لباس شویی و خشک کننده Grande AI عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است. فروش محصولات خانگی، درآمد ۸.۵ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۰.۳۷ میلیارد دلاری را عاید این شرکت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی