ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابراز نگرانی کوالکام از افت ۳۰ درصدی فروش موبایل در فصل آینده به خاطر کووید ۱۹

کوالکام پیش بینی کرده که فروش تلفن های هوشمند طی ماه های آینده به خاطر پاندمی کووید ۱۹ با افت ۳۰ درصدی روبرو شود و در همین راستا برآوردهای قبلی خود برای فصل آتی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

کوالکام پیش بینی کرده که فروش تلفن های هوشمند طی ماه های آینده به خاطر پاندمی کووید ۱۹ با افت ۳۰ درصدی روبرو شود و در همین راستا برآوردهای قبلی خود برای فصل آتی را کاهش داد.

این شرکت همچنین در جلسه ای که روز گذشته برای انتشار گزارش مالی خود برگزار کرده بود از افت ۲۱ درصدی تقاضا برای تلفن های هوشمند در فصل گذشته خبر داد. با وجود این افت تقاضا کوالکام همچنان توانست اهداف خود برای سه ماهه دوم سال را محقق نماید و انتظارات برای میزان درآمدش را برآورده کند.

این شرکت در فصل گذشته ۵.۲ میلیارد دلار درآمد داشت (که رقم پیش بینی شده برای آن ۵.۰۲ میلیارد دلار بود) اما درآمد خالص این شرکت افتی قابل توجه داشت و با کاهش سال به سال ۲۹ درصدی به رقم ۴۶۸ میلیون دلار رسید.

کوالکام می گوید سه عامل مرتبط با کرونا ویروس وجود دارند که بر فروش تلفن های هوشمند طی ماه های آتی اثر می گذارند.

  • چطور ویروس کووید ۱۹ و سیاست های دولتی در سراسر دنیا برای پیشگیری از آن بر کسب و کارها و اعتماد مشتریانشان اثر می گذارد.
  • تقاضای مشتریان برای تلفن های هوشمند یا لایسنس هایی که از محصولات کوالکام استفاده می کنند.
  • وضعیت زنجیره تامین خدمات وایرلس در جهان، شبکه های توزیع و نیروهای کار

این شرکت همچنین به فاکتورهای نامرتبط با کرونا ویروس نیز اشاره کرد که میتوانند بر درآمدهای آن در سه ماهه چهارم سال اثر بگذارند که از آن جمله میتوان به اختلافات آن با هواوی در مورد اعطای لایسنس، راه اندازی شبکه ها و وابستگی اش به تعداد اندکی از مشتریان و لایسنس ها اشاره کرد.

با وجود کاهش تقاضا برای محصولات جدید، کوالکام همچنان به پیشبینی های قبلی خود در مورد بازار داغ تکنولوژی 5G خوشبین است و باور دارد که امسال ۲۲۵ میلیون دستگاه گوشی 5G در سراسر دنیا فروخته می شوند.

شبکه نسل پنجم بخش اعظمی از بازار کوالکام را تشکیل می دهد و مودم های تولیدی این شرکت تنها گزینه های عملیاتی پیش روی تولیدکنندگان گوشی به شمار می روند تا با ترندهای جهانی همراه شوند؛ این وابستگی تا جایی است که اپل نیز چندی پیش مجبور شد به اختلافات خود با کوالکام پایان بدهد تا به مودم های تولیدی این شرکت برای آیفون های 5G خود دسترسی پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    به ی و‌‌ر‌‌‌م

مطالب پیشنهادی