ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد شدید ایلان ماسک از حبس اجباری دوران کرونا: این قانون فاشیستی است

ایلان ماسک در یک کنفرانس ویدیویی قانون بیرون نیامدن از منزل که در منطقه خلیج سان فرانسیسکو و دیگر نقاط آمریکا اجرا می‌شود را «فاشیستی» خواند و گفت که آزادی مردم را پایمال می‌کند. او ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ایلان ماسک در یک کنفرانس ویدیویی قانون بیرون نیامدن از منزل که در منطقه خلیج سان فرانسیسکو و دیگر نقاط آمریکا اجرا می‌شود را «فاشیستی» خواند و گفت که آزادی مردم را پایمال می‌کند. او پیش از این در توییتر از رئیس جمهور آمریکا شدیداً انتقاد کرد و خواستار «آزادی آمریکا» شد.

ماسک می‌گوید اینکه آن‌ها نمی‌توانند تولید را در منطقه خلیج سان فرانسیسکو از سر بگیرند، او را حسابی نگران کرده و ریسکی جدی است. شش شهرستان در منطقه خلیج سان فرانسیسکو قانون بیرون نیامدن از منزل را تا انتهای ماه آینده میلادی (۳۱ مه) تمدید کرده‌اند که شامل شهرهای سان فرانسیسکو، فریمانت و چند شهر دیگر می‌شود.

انتقاد شدید ایلان ماسک از قانون حبس اجباری در دوران کرونا

مدیرعامل تسلا که این قانون را با زندانی شدن افراد تشبیه کرده می‌گوید:

«تمدید قانون پناه گرفتن در منزل، یا به نظر ما، زندانی کردن مردم در خانه‌هایشان، به نظر من همه حقوق‌ اساسی آن‌ها را پایمال می‌کند و آزادی آن‌ها را به شیوه‌هایی ترسناک و غلط از بین می‌برد. اگر کسی دوست دارد در خانه بماند اشکالی ندارد و کسی نمی‌تواند آن‌ها را وادار به ترک منزل کند. اما اینکه به شما بگویند نمی‌توانید از خانه بیرون بیایید و اگر خارج شوید دستگیر می‌شوید، فاشیستی است.»

کارخانه اصلی تسلا در شهر فریمانت، کالیفرنیا واقع شده و مقامات این شهر شرکت‌های خودروساز را در لیست کسب و کارهای غیرضروری قرار دادند. ماسک به این تصمیم اعتراض کرد و سرانجام مجبور شد کارخانه را ماه گذشته میلادی تعطیل کند. البته او پنج روز بعد از قانون پناه گرفتن اجباری کارخانه را باز نگه داشت و هفته گذشته از برخی از کارمندان خواست تا سر کار حاضر شوند. کارخانه تسلا در ایالت نوادا به نام «گیگافکتوری ۱» نیز با وجود دستورات مقامات محلی مبنی بر تعطیلی تمام کسب و کارهای غیرضروری، همچنان باز است.

ایلان ماسک در ادامه تماس ویدیویی خود گفت که تسلا با موفقیت از بحران کووید ۱۹ عبور خواهد کرد، اما به خاطر قانون تعطیلی کسب و کارهای غیر ضروری، بسیاری از شرکت‌های کوچک از بین خواهند رفت.

ماسک یکی از منتقدان اصلی برخی از اقدامات حفاظتی دوران کرونا در آمریکا بوده و نوک پیکان انتقادات او به سمت قانون پناه گرفتن اجباری در منزل نشانه رفته که قسمت‌های بزرگی از اقتصاد آمریکا را به تعطیلی کشانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    معلوم نیست ایلان ماسک و ترامپ تو کدام سازمان مخوفی کار می کردند که نه سواد درست حسابی دارند نه فهم شعور می فهمند من کلا شک دارم این یارو ایلان ماسک حتی دیپلم هم داشته باشد یعنی چطور ممکن است که دارنده چنان تجهیزاتی درک و فهم قرنطینه پزشکی را نداشته باشد ؟؟؟
    اینها احتمالا در یک سازمان شکنجه ای قاچاق انسانی لابراتور میکروبی پادو و بادیگاردی چیزی بودند بعد برای پاداش و حق سکوت مدیریت یک شرکت را دادند و یک مدرک الکی جور کردند در حد لوگو باشند یعنی شما فکر کن جیمی فرانکو خل و چل و ایلان ماسک هر دو یک عمل مشابه را انجام بدهند قطعا یک جای کار می لنگد !!!
    حتی به این شک دارم پدر ایلان ماسک صاحب معدن الماس باشد احیانا پدرش هم ادم کش مزدور بوده سیاه ها و تاجران را می کشته الماس ها را جیم می کرده !!!

  • pylordvader
    pylordvader | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    از قدیم خوب گفتند یا خودش دزد بود یا پدرش !!!

  • XiiX
    XiiX | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ایلان ماسک مثل رئیس 99درصد شرکتهای خصوصی ایرانِ فقط پول رو میبینن چون قرنطینه شاملش شده قانون فاشیستیه ولی اگر به کسب و کار این ضربه نمیزد منطقی ترین و انسانی ترین کار دولتها بعد از جنگ جهان دوم میشد.

    • آریا
      آریا | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

      به کسب و کارش هیچ صدمه وارد نشده. تازه تو این مدت ثروتش بیشتر هم شده
      سهام تسلا تو بورس هم به 800 دلار رسیده

مطالب پیشنهادی