ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ال‌جی از تاثیر منفی کرونا بر درآمدها در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ خبر می‌دهند

سامسونگ و ال جی هشدار داده اند که همه گیری کرونا سبب کاهش تقاضا برای تلویزیون و گوشی شده و این عامل بر درامدهای این دو شرکت در سه ماهه دوم سال جاری تأثیر منفی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سامسونگ و ال جی هشدار داده اند که همه گیری کرونا سبب کاهش تقاضا برای تلویزیون و گوشی شده و این عامل بر درامدهای این دو شرکت در سه ماهه دوم سال جاری تأثیر منفی خواهد گذاشت.

سامسونگ و ال‌جی به تازگی گزارش مالی خود برای سه ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند همه گیری کووید ۱۹ تأثیر چندانی بر درآمدهای آن ها نداشته است. اما این دو شرکت کره‌ای هشدار می‌دهند که تأیر منفی ویروس کرونا بر درآمدها، در سه ماهه دوم سال جاری نمایان خواهد شد. این دو شرکت پیش بینی کرده‌اند تقاضا برای گوشی و تلویزیون با کاهش چشمگیر روبرو خواهد شد.

پیش بینی سامسونگ و ال جی از تأثیر کرونا بر درآمدها

سامسونگ و ال جی هشدار می‌دهند که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (آوریل تا انتهای ژوئن)، تقاضا برای محصولاتی مثل تلویزیون و گوشی کاهش پیدا خواهد کرد. سامسونگ پیش بینی کرده سوداوری بخش موبایل و تلویزیون این شرکت «با کاهش چشمگیر» مواجه خواهد شد. ال جی نیز در مورد «سقوط» تقاضا برای تلویزیون و «کاهش قابل توجه تقاضا» برای گوشی‌ها هشدار داده است.

همه گیری کرونا سبب خانه نشینی مردم شده و همین عامل تقاضا برای برخی از محصولات سامسونگ و ال جی را افزایش داده است. سامسونگ پیش بینی کرده تقاضا برای تراشه‌های حافظه «همچنان بالا» باشد و فروش قطعات سرور و PC نیز بالا بماند. بخش راهکارهای کسب و کار ال جی نیز که شامل مانیتور و PCها می‌شود، پیش بینی کرده تقاضا افزایش خواهد داشت.

سامسونگ

با این وجود سامسونگ و ال جی پیش بینی کرده‌اند همه گیری کرونا بالاخره در آینده روی درآمدهای این دو شرکت تأثیر منفی خواهد گذاشت. سامسونگ پیش بینی می‌کند که درامدهای کلی این شرکت به خاطر کاهش تقاضا برای «محصولات اصلی» کاهش پیدا کند. ال جی نیز کاهش فروش و سودآوری را در سه ماهه بعدی پیش بینی کرده است.

با آشفتگی بازارهای دنیا و صاف شدن تدریجی نمودار ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف و بازگشایی تدریجی اقتصادها، پیش بینی آینده مشکل است. «Jong-min Lee»، نایب رئیس بخش موبایل سامسونگ می‌گوید: « بازیابی اقتصاد زمان خواهد برد. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم کاهش تقاضا در سه ماهه دوم چه میزان کاهش پیدا می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دقیقا سه چهار تا مقاله پایین تر رو ببینین
    برعکس این عنوان اومده
    《افزایش سود ۲۱ درصدی ال اجی با وجود گرونا》

    • پیمان حسنی
      پیمان حسنی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      دوست عزیز این مطلب در مورد تاثیر کرونا بر درآمدهای سامسونگ و ال جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ هست. مطلبی که شما می‌فرمایید در مورد گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۰ هست.
      ممنون از توجه شما

مطالب پیشنهادی