ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل میت برای همه کاربران رایگان می شود

اپلیکیشن های رایگان زوم و اسکایپ رقیب تازه ای پیدا می کنند؛ گوگل میت (Google Meet) که ابزار حرفه ای ویدیو کنفرانس شرکت گوگل محسوب می شود به زودی به صورت رایگان در اختیار همه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷

اپلیکیشن های رایگان زوم و اسکایپ رقیب تازه ای پیدا می کنند؛ گوگل میت (Google Meet) که ابزار حرفه ای ویدیو کنفرانس شرکت گوگل محسوب می شود به زودی به صورت رایگان در اختیار همه قرار می گیرد.

روز گذشته گوگل اعلام کرد که این نرم افزار امن و مطمئن از چند هفته دیگر به صورت رایگان در اختیار همه قرار می گیرد و کلیه افرادی که آدرس ایمیل داشته باشند (حتی اگر جیمیل نباشد) میتوانند از آن استفاده نمایند. گوگل میت پیشتر در اختیار کاربران ابزارهای اداری جی سوئیت قرار داشت؛ مجموعه برنامه هایی که توسط شرکت های بزرگ و مدارس استفاده می شد.

کرونا ویروس و خانه نشینی اجباری مردم به انفجاری در استفاده از ابزارهای ویدیو کنفرانس منجر شد. نرم افزار زوم که با مسائل امنیتی زیادی دست و پنجه نرم می کند، هفته پیش اعلام کرد که روزانه میزبان ۳۰۰ میلیون کاربر است. فیسبوک نیز اعلام کرده که مشغول توسعه ابزار ویدیو کنفرانس اختصاصی برای اپ مسنجر  است که مسنجر رومز نام خواهد داشت.

ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت روز سه شنبه این هفته و در جلسه ای که برای اعلام سود و زیان این شرکت در فصل اخیر ترتیب داده شده بود خبر داد که گوگل میت به تازگی یکی از اهداف کاری بزرگ خود را محقق کرده و روزانه سه میلیون کاربر به آن ملحق می شوند. استفاده از این نرم افزار از ژانویه گذشته تاکنون سی برابر شده و حالا بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر در نشست های مجازی گوگل میت شرکت می کنند.

گوگل ضمن تاکید بر قابلیت های امنیتی میت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که این نرم افزار با تکیه بر اصل امنیت طراحی و ساخته شده است. برخی قابلیت های ویژه این برنامه از جمله تایید یا عدم تایید ورود افراد به محیط ویدیو کنفرانس و اجازه ندادن به افراد ناشناس برای ورود به جلسات از جمله مواردی هستند که مشکلات عدیده ای را برای کاربران زوم ایجاد کردند و این نرم افزار با ارائه  آپدیت های متعدد تلاش در رفع آنها کرده است.

اریک یوآن مدیرعامل زوم نیز قبلا تایید کرد که شرکت او مقوله های حریم خصوصی و امنیت را دست کم گرفته است.

در هر حال باید اشاره کنیم که گوگل زمان جلسات را به ۶۰ دقیقه محدود کرده است اما این محدودیت تا شهریور ماه اعمال نخواهد شد. هر کدام از جلسات گوگل میت میتوانند تا یکصد مشارکت کننده داشته باشند که البته زوم هم همین امکان را برای کاربرانش فراهم کرده اما با این تفاوت که طول جلسات رایگان آن تا ۴۰ دقیقه می تواند باشد.

ابزار ویدیو کنفرانس آتی فیسبوک نیز طبق اعلام های قبلی میتواند تا ۵۰ مشارکت کننده داشته باشد و هیچگونه محدوده زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است. در اسکایپ نیز تا پنجاه نفر میتوانند برای مدت ۴ ساعت با هم ویدیو کنفرانس داشته باشند.

پیش بینی می شود که در هفته های آتی گوگل میت نیز مانند اسکایپ و زوم به برخی امکانات پریمیوم برای کاربران جی سوئیت مجهز شود که از آن جمله میتوان به شماره گیر تلفن، جلسات بزرگتر و امکان ضبط جلسات اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی