ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزان ترین مزرعه خورشیدی دنیا
تکنولوژی

بزرگترین مزرعه خورشیدی دنیا در ابوظبی احداث می شود

شرکت برق ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که قراردادی بری ساخت ارزان ترین و بزرگترین مزرعه خورشیدی دنیا را به امضا رسانده است. این پروژه که سامانه فتوولتاییک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

شرکت برق ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که قراردادی بری ساخت ارزان ترین و بزرگترین مزرعه خورشیدی دنیا را به امضا رسانده است. این پروژه که سامانه فتوولتاییک الظفر نام دارد تا اواسط سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد و برای اتمام آن ابوظبی از دو شرکت فرانسوی و چینی دعوت کرده تا با کمترین هزینه (۱.۳۵ سنت بابت هر کیلووات ساعت) این نیروگاه را بسازند. بعد از ساخت نیروگاه الظفر امارات متحده عربی میتواند انرژی مورد نیاز ۱۶۰ هزار خانه را از طریق انرژی پاک و ارزان تامین کند.

همین حالا که این مطلب را می خوانید ابوظبی یکی از بزرگترین نیروگاه های برق فتوولتاییک دنیا را در خود دارد؛ نیروگاه ۱.۲ گیگاواتی نور که از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد. امارات متحده عربی نیز یکی از معدود کشورهایی است که تاکنون اقدام به احداث نیروگاه های فتوولتاییک بزرگ تر از یک گیگاوات کرده است و از این لحاظ نامش در کنار کشورهایی چون چین، مصر و هند قرار می گیرد.

ارزان ترین مزرعه خورشیدی

این نیروگاه همانطور که در ابتدا اشاره شد بعد از تکمیل شدن انرژی مورد نیاز ۱۶۰ هزار منزل مسکونی را در ابوظبی تامین خواهد کرد و به این ترتیب تصاعدات کربنی امارات متحده عربی نیز بالغ بر ۱.۶ میلیون تن در سال کاهش پیدا خواهد کرد که برابر با حذف ۴۷۰ هزار ماشین از خیابان هاست.

در سال های اخیر تعدادی از شهرها و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ابوظبی، دبی و عربستان سعودی تلاش کردند که ارزان ترین انرژی تجدیدپذیر را به شهروندان خود ارائه کنند و حالا به نظر می رسد که ابوظبی برنده این رقابت خواهد بود.

این شهر علاوه بر ساخت بزرگترین نیروگاه برق تجدیدپذیر دنیا قصد دارد چهار نیروگاه برق هسته ای را در یک سایت ساحلی و درست در نقطه مرزی خود با عربستان سعودی بنا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دستی را که نمی توانی قطع کنی باید ببوسی درمان درد اعراب و اسرائیل در دستان ایران است وگرنه ساختن اکواریوم در میان طوفان سنگ خودکشی است

  • fariborz.ak
    fariborz.ak | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کل نیروی برق این کشور رو میشه از سامانه خورشیدی تهیه کرد..استان کرمان یزد سیستان اصفهان خراسان خوزستان بندر عباس تابشی بیشتر از ۶ ساعت در روز دارن !!!

  • newsaad
    newsaad | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نه از اعراب بویی بردیم و نه از هویت چند هزار سالمون... ???

  • noisymind
    noisymind | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بعد هنوز هستند کسایی که میگن اعراب فقط نفت دارن و اگه نفت نباشه باید گدایی کنن!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی