ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ترامپ: مطمئن هستم منشاء کرونا ویروس آزمایشگاهی در ووهان چین است

روز گذشته کمیته اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست و در نتیجه دستکاری ژنتیکی به وجود نیامده است. با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن مخالفت با این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

روز گذشته کمیته اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست و در نتیجه دستکاری ژنتیکی به وجود نیامده است. با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن مخالفت با این بیانیه بار دیگر اتهامات قبلی خود در خصوص چین را مطرح کرد و مدعی شد شواهدی در دست دارد که با استناد به آنها «با اطمینان بالا» می تواند بگوید منشاء کرونا ویروس جدید آزمایشگاهی در ووهان چین است اما از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

همانطور که گفته شد این اظهارات کاملا در تضاد با بیانیه دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکاست که ساعاتی قبل از سخنان ترامپ منتشر شد و براساس آن شواهدی در مورد دست ساز بودن این ویروس وجود ندارد و این نهاد به بررسی های خود ادامه خواهد داد تا مشخص شود که منشا کرونا ویروس جدید تماس حیوان با انسان بوده یا در نتیجه بروز یک تصادف از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون منتشر شده است.

منشاء کرونا ویروس

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی در اثبات ادعای خود مبنی بر دست ساز بودن کرونا ویروس دارد یا خیر گفت:

بله من شواهدی دارم.

از او سوال شد که چرا تا این  اندازه مطمئن است و او جواب داد:

نمی توانم به شما بگویم. اجازه ندارم که به شما اطلاعات بدهم.

مقامات رسمی در دولت ترامپ مدتی است که کمیته اطلاعاتی آمریکا را تحت فشار قرار داده اند تا منشاء کرونا ویروس را به صورت دقیق کشف کنند و مشخص نمایند که آیا فرضیه نشات گرفتن این پاندمی از آزمایشگاهی در ووهان صحت دارد یا خیر؟

در راستای همین تلاش ها نیز روز گذشته دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا بیانیه عمومی غیرمنتظره ای را پیش از سخنان ترامپ منتشر کرد و اعلام نمود که هم اکنون این سازمان مشغول بررسی دو احتمال در این زمینه است اما هنوز نمی تواند مشخص نماید که آیا شیوع کرونا ویروس جدید به صورت تصادفی و در یکی از آزمایشگاه های سری چین در ووهان رخ داده یا به خاطر تماس حیوانات آلوده با انسان.

اینکه کمیته اطلاعاتی آمریکا پیش از اتمام ارزیابی ها و بررسی ها در مورد کارهای در دست انجامش اظهار نظر علنی کند امری غیرعادی به شمار می رود. بیانیه روز گذشته این سازمان نیز ظاهرا پاسخی است به افزایش سوالات در مورد منشا کرونا ویروس و تلاش دولت ترامپ برای مطرح کردن نظریه دست ساز بودن این ویروس.

تدوین برنامه های تنبیهی؛ چین باید غرامت بدهد

دولت ترامپ حالا مشغول تدوین یک برنامه دراز مدت برای تنبیه چین در بخش های مختلف است تا به این ترتیب نقطه تاریک دیگری به دفتر روابط سیاه میان آمریکا و چین اضافه گردد.

منابع مختلف در دولت آمریکا اظهار داشته اند که ترامپ قصد دارد از ابزارهای مختلفی نظیر تحریم، لغو تعهدات خود در قبال چین و اعمال محدودیت های تجاری جدید استفاده کند. همچنین گفته می شود که ترامپ به خاطر مدیریت ضعیف پاندمی کووید ۱۹ توسط چین و عدم شفاف سازی دولت این کشور در قابل تعداد بیماران، بعد از کسب اطلاعات دقیق و مستدل ادعای خسارت خواهد کرد و از چین درخواست دریافت غرامت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ما می گوییم غرب گدا نباشید اینها از ما را به یک قشر خاص نسبت می دهند داداش گور بابای اون قشر خاص شما غرب زده نباش !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی