ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

افزایش کاربران توییتر به لطف کووید ۱۹؛ رشدی که به معنی سود بیشتر نبوده است

تعداد کاربران روزانه توییتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر قرنطینه افزایش داشته است. با این حال به دلیل خسارتی که به اقتصاد دنیا وارد شده، افزایش کاربران این پلتفرم سوداوری بیشتری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تعداد کاربران روزانه توییتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر قرنطینه افزایش داشته است. با این حال به دلیل خسارتی که به اقتصاد دنیا وارد شده، افزایش کاربران این پلتفرم سوداوری بیشتری برای این شبکه اجتماعی به همراه نداشته است.

توییتر در گزارش خود از افزایش ۲۴ درصدی کاربران روزانه این پلتفرم در سه ماهه اول سال جاری میلادی و رسیدن آن‌ها به ۱۶۶ میلیون نفر به خاطر همه گیری کووید ۱۹ خبر داده است. این آمار نسبت به ۱۳۴ میلیون کاربر سه ماهه اول ۲۰۱۹ و ۱۵۲ میلیون کاربر روزانه پولساز در سه ماهه گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. ولی توییتر می‌گوید با عادت کردن کاربران به شرایط قرنطینه، استفاده از این پلتفرم به ثبات رسیده است.

توییتر

درآمدزایی توییتر تا حد زیادی به تبلیغات وابسته است و همه گیری کرونا با وجودی که تعداد کاربران این پلتفرم را افزایش داده، ولی سودی برای آن به همراه نداشته است. با وجود افزایش کاربران، کووید ۱۹ قدرت خرید بسیاری از شرکت‌ها را کاهش داده و همین عامل بر درآمدهای توییتر تاثیر منفی گذاشته است. در نتیجه به این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل، زیان عملیاتی ۷ میلیون دلاری وارد شده است.

توییتر می‌گوید برای جبران این خسارت، منابع و اولویت‌های خود را معطوف محصولات درامدزا می‌کند. این شرکت قصد دارد مهندسانی که سرگرم پروژه‌های دیگر هستند را مأمور کار روی پلتفرم تبلیغات موبایل توییتر و انجام دیگر اقدامات پولساز کند. توییتر در گزارش خود ادعا می‌کند که با این کار، «اعتماد و امنیت» توییتر قربانی نخواهد شد.

افزایش کاربران توییتر خبر خوبی هم برای این پلتفرم و هم برای مدیرعامل آن یعنی «جک دورسی» است که اخیراً حفظ جایگاه خود را در گرو رشد کاربران می‌دید. یکی از برنامه‌های او افزایش تعداد کاربران لاگین شده با امکان فروش تبلیغات به آن‌ها (mDAU) تا حدود ۲۰۰ میلیون نفر تا انتهای سال ۲۰۲۰ است.

حال توییتر می‌گوید آمار این دسته از کاربران به ثبات رسیده که می‌تواند به معنی پایان رشد آسان کاربران باشد. علاوه بر این، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و ورزشی بزرگ به سال ۲۰۲۱ موکول شده‌اند و این یعنی توییتر برای درگیر کردن کاربران بیشتر کار سختی در پیش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی