ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی HTC از پلتفرم Vive Sync؛ مراوده تجاری در محیط سه‌بعدی [تماشا کنید]

بحران کرونا بسیاری از شرکت‌ها را وادار کرده تا مراودات تجاری خود را به صورت آنلاین انجام دهند و همین عامل تقاضا برای پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس و ابزارهای مراوده تجاری در فضای مجازی را بالا برده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

بحران کرونا بسیاری از شرکت‌ها را وادار کرده تا مراودات تجاری خود را به صورت آنلاین انجام دهند و همین عامل تقاضا برای پلتفرم‌های ویدیوکنفرانس و ابزارهای مراوده تجاری در فضای مجازی را بالا برده است. شرکت HTC با در نظر گرفتن این مورد، از ابزار جدیدی به نام «Vive Sync» برای پلتفرم Vive رونمایی کرده که به کاربران اجازه انجام ملاقات‌های کاری در محیط سه بعدی را می‌دهد.

یکی از مواردی که پلتفرم Vive Sync را از دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی (VR) متمایز می‌کند، امکان استفاده از آواتارهای شخصی سازی شده است. آواتارها تمام قد هستند و این یعنی می‌توان حرکات بدن را نیز به مخاطب نشان داد. درست کردن آواتار با گرفتن سلفی شروع می‌شود و امکان تغییر اجزای صورت، نوع بدن و لباس وجود دارد و قرار است در آپدیت‌های بعدی دست کاربر برای تغییرات بازتر شود.

هدست Vive Pro Eye حرکات چشم کاربر را در فضای مجازی دنبال می‌کند و گفته می‌شود امکان ردیابی حرکات بدن نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این به کمک ساعت مجازی می‌توان برای ملاقات‌ها برنامه ریزی کرد و همچنین از ساعت کشورهای دیگر باخبر شد.

پلتفرم «Vive Sync» با Microsoft OneDrive سازگار خواهد بود، بنابراین شرکت کنندگان می‌توانند کارهایی نظیر اشتراک گذاری فایل‌های PDF، پخش فایل ویدیویی و یا نمایش فایل پاورپونت را انجام دهند. علاوه بر این به کمک قلم سه بعدی می‌توان یادداشت برداری کرد. امکان گرفتن اسکرین شات و ضبط ملاقات نیز وجود دارد.

این پلتفرم از فایل‌های FBX و OBJ هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین شرکت کنندگان می‌توانند در صورت لزوم مدل‌های سه بعدی را نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و محصول خود را به مشتری احتمالی نشان دهند. مثلاً همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، می‌توان مدل سه بعدی خودرو را به معرض نمایش گذاشت. هر کدام از اتاق‌های مجازی نیز ظرفیت ۳۰ شرکت کننده را دارند.

پلتفرم Vive Sync تا انتهای سال جاری میلادی برای کسب و کارها رایگان خواهد بود. البته برای استفاده از آن داشتن هدست HTC Vive الزامی است. ثبت نام نسخه بتا از این لینک انجام می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی