ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
تکنولوژی

عصر جدید سفرهای میان‌سیاره‌ای با بادبان‌های خورشیدی جدید ناسا

ناسا با همکاری نانوآویونیکس قصد دارد اولین نانوماهواره 12U را تولید کند که تکنولوژی بادبان‌های خورشیدی را به همراه خود به مدار پایین زمین می‌برد. ناسا امیدوار است پروژه جدید «ACS3» به خوبی پیش برود ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

ناسا با همکاری نانوآویونیکس قصد دارد اولین نانوماهواره 12U را تولید کند که تکنولوژی بادبان‌های خورشیدی را به همراه خود به مدار پایین زمین می‌برد. ناسا امیدوار است پروژه جدید «ACS3» به خوبی پیش برود تا دریچه‌ای تازه برای اکتشافات میان‌سیاره‌ای به روی بشر باز شود.

بادبان‌های خورشیدی اولین بار توسط نویسنده کتاب‌های علمی-تخیلی استفاده شد و به ناسا این ایده را داد تا به جای استفاده از پیشرانه‌ها در فضاپیماهای کوچک، از بادبان‌های خورشیدی استفاده شود که نور خورشید را به نوعی نیروی پیش برنده تبدیل می‌کند. در این روش به جای بهره‌گیری از سوخت‌های متداول، از تعدادی آینه غول‌پیکر استفاده می‌شود تا نور خورشید جذب و به انرژی تبدیل شود.

ناسا

بر اساس قراردادی که ناسا با شرکت نانوآویونیکس (NanoAvionics) بسته، مقرر شده که آ‌ن‌ها نانوماهواره 12U را تحت پروژه «سیستم پیشرفته بادبان‌های خورشیدی کامپوزیتی» یا (ACS3) تولید کنند. این سازمان به کمک ماهواره جدید خود، بادبان‌های خورشیدی ۷۲ متر مربعی ناسا را به همراه بدنه آن به مدار پایین زمین حمل خواهد کرد.

قرار است این روش برای جایگزینی پیشرانه‌های گران‌قیمت و پرمصرف با بادبان‌های خورشیدی به کار رود تا از این پس از نور خورشید برای پیش‌ بردن فضاپیماها استفاده شود. این روش جدید می‌تواند آینده فضاپیماهای میان‌سیاره‌ای را تغییر داده و به بشر این اجازه را می‌دهد که مسیرهای طولانی را باهزینه‌ای کمتر و پیشرانه‌ای ضعیف‌تر انجام دهند.

کمپانی نانوآویونیکس اما پیش از این ۷۵ ماهواره موفق را به فضا پرتاب کرده و به همین دلیل ناسا از آن‌ها خواسته تا پروژه ACS3 را پیش ببرند. نانوماهواره 12U در مقر ایلینوی این کمپانی به نام «کلمبیا» ساخته می‌شود و در نهایت به مقر «ایمز» ناسا منتقل خواهد شد تا بارگیری کند. همچنین با در پیش بودن پروژه آرتمیس برای بازگرداندن بشر به ماه، به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند اقامت انسان در فضای بی‌پایان را طولانی‌تر و کم‌هزینه‌تر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی