ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های شیائومی به جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات کاربران متهم شدند

بر اساس ادعای یک محقق امنیتی که با فوربس همکاری دارد، اطلاعات کاربران با استفاده از مرورگر مورد استفاده در گوشی‌های شیائومی جمع آوری می‌شود. گفته شده که این اطلاعات در زمان استفاده از حالت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

بر اساس ادعای یک محقق امنیتی که با فوربس همکاری دارد، اطلاعات کاربران با استفاده از مرورگر مورد استفاده در گوشی‌های شیائومی جمع آوری می‌شود. گفته شده که این اطلاعات در زمان استفاده از حالت ناشناس یا موتورهای جستجویی مانند DuckDuckGo نیز جمع آوری می‌شوند.

محقق امنیتی، «گابریل سیرلیگ» که از ردمی نوت 8 به عنوان گوشی روزانه خود استفاده می‌کند و به تازگی متوجه شده که این دستگاه تقریبا تمام کارهایی که توسط آن انجام می‌شود را ثبت می‌کند و سپس اطلاعات را به سرورهایی در روسیه و سنگاپور ارسال می‌کند، البته دامین‌ها در پکن میزبانی می‌شوند. این اطلاعات شامل نمایشگر، وب‌سایت‌ها، پوشه‌های باز شده، تغییرات در تنظیمات و اجرای آهنگ در برنامه پیش فرض می‌شود.

این اطلاعات به علت استفاده از فرمت base64 رمزگذاری ضعیفی دارند، بنابراین امکان تبدیل این اطلاعات به متن بسیار ساده بوده. سیرلیگ برای بررسی بیشتر وضعیت، رام‌های گوشی‌های شیائومی شامل Mi 10 و Mi Mix 3 به همراه گوشی ردمی K20 را دانلود کرده و به این موضوع پی برده که آسیب پذیری مشابهی در تمام آن‌ها موجود است. یکی دیگر از محققان امنیتی، «اندرو تیرنی» متوجه رفتار مشکوکی در مرورگر Mi Browser Pro و Mint شده بود.

گوشی‌های شیائومی

شیائومی در پاسخ به ادعای صورت گرفته، اعلام کرده که یافته‌های فوربس اشتباه و گمراه کننده هستند. سخنگوی این شرکت اعلام کرده که شیائومی تمام قوانین محلی در رابطه اطلاعات شخصی را رعایت می‌کند و این داده‌ها به صورت ناشناس جمع آوری می‌شوند. شیائومی این اطلاعات را به علت بهبود تجربه کاربری کاربران در مرورگر جمع آوری می‌کند و آن‌ها را نمی‌توان ردیابی کرد تا به کاربر خاصی رسید.

با وجود این گفته شیائومی، سیرلیگ با انتشار ویدیویی نشان داده که چگونه مرورگر اطلاعات را به سرورها منتقل می‌کند و این موضوع در زمان استفاده از حالت ناشناس نیز صادق است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    در پاسخ به دوستانی که درباره تبلیغات شیائومی ابراز نگرانی کردن این مسئله رو یادآور میشم که این تبلیغات در محصولات کمپانی های ریگه ای مثل گوگل و اپل هم دیده میشه و این دسترسی ها از طریق AI اندروید به جمع آوری سلایق افراد می پردازه تا تبلیغات و مطالب شخصی سازی شده به کاربر ارائه کنه.
    در مورد دوستی ک گفت چرا ارزونه‌، باید گفت به دلیل اینکه این شرکت سود دریافتیش از فروش هر گوشی کمتر از باقی شرکت هاست
    به عنوان مثال سامسونگ از هر گوشی ۳۰ درصد سود میگیره ولی شیائومی ۴ درصد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی