ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

داروی رمدسیویر
علمی

آمریکا مجوز استفاده از داروی «رمدسیویر» برای درمان کرونا را صادر کرد

بدون شک ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود که تا به امروز مرگ نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر را در پی داشته. در حالی که واکسن‌های زیادی برای این بیماری در حال توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰

بدون شک ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود که تا به امروز مرگ نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر را در پی داشته. در حالی که واکسن‌های زیادی برای این بیماری در حال توسعه هستند، برخی شرکت‌ها روی داروی کووید-۱۹ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که یکی از آن‌ها رمدسیویر نام دارد. حالا به تازگی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) امکان استفاده از داروی رمدسیویر را فراهم کرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» روز جمعه به همراه «استیون هان»، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که این دارو برای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها در دسترس خواهد بود. ترامپ اعلام کرد که این دارو عملکرد مناسبی دارد و در مبارزه این کشور با کرونا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

چند روز پیش، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا، دکتر «آنتونی فاوچی» با احتیاط نسبت به نتایج آزمایش این دارو ابراز خوشبینی کرد. فاوچی اعلام کرده بود:

«اطلاعات نشان می‌دهد که داروی رمدسیویر تاثیر قابل توجهی روی کاهش دوره بهبود بیماران دارد و می‌تواند ویروس را مسدود کند.»

نتایج اولیه شرکت گیلیاد مشخص کرد که دوره بهبودی بیماران با این دارو ۳۱ درصد یا بطور متوسط ۴ روز در زمان بستری شدن در بیمارستان، کاهش پیدا می‌کند. این تحقیق که روی ۱۰۶۳ بیمار صورت گرفته، بزرگترین و سخت‌گیرانه‌ترین تست یک دارو محسوب می‌شود که یک گروه مقایسه‌ای دارد و اثرات دارو با دقت زیرنظر گرفته می‌شوند.

داروی رمدسیویر

در حالت عادی بیماران پس از ۱۵ روز از بیمارستان مرخص می‌شوند، اما این تحقیق مشخص کرد که استفاده از داروی شرکت گیلیاد این مدت زمان را به ۱۱ روز کاهش می‌دهد. این دارو روی بیماران با علائم ملایم‌تر مورد آزمایش قرار نگرفته و هم اکنون توسط تزریق وریدی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. FDA می‌تواند با توجه به وضعیت، مجوزهایی را برای سرعت بخشیدن به روند تست یک دارو یا محصولات پزشکی صادر کند.

تا به امروز هیچ دارویی برای درمان کووید-۱۹ مورد تایید قرار نگرفته و داروی رمدسیویر هنوز نیاز به کسب تاییدیه رسمی دارد. اگر شرکت گیلیاد یا سایر محققان بتوانند مدارک بیشتری در رابطه با تاثیرگذاری و ایمنی این دارو ارائه کنند، FDA می‌تواند بجای استفاده در مواقع اضطراری، آن را مورد تایید قرار دهد و استفاده از آن گسترده‌تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تیتر اصلی یک خبر کامل است که در پایان خبر نیاز به تاییدیه رسمی کاملا در تضاد با عنوان اصلی هست و در پایان خیر ما متوجه میشیم هیچ مجوز رسمی در این رابطه صادر نشده

    • هایزنبرگ
      هایزنبرگ | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      این همیشه کارشونه، اینطور خبرهارو همیشه آخرشو بخون که وقتتو نگیره.

    • آریا
      آریا | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      نه خیر تیتر درسته
      این دارو هنوز مجور FDA رو برای مصارف عمومی نگرفته ولی اجازه دارد در موارد حاد و اضطراری استفاده بشه چون تاثیرش درمانیش ثابت شده است ولی اثرات جانبیش هنوز معلوم نیست

مطالب پیشنهادی