ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس و ناسا مراحل ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را اعلام کردند

ناسا و اسپیس ایکس اواخر ماه جاری میلادی یک ماموریت تاریخی انجام می‌دهند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای اولین بار به فضا انسان ارسال می‌کند و همچنین تبدیل به اولین پرتاب در خاک ایالات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ناسا و اسپیس ایکس اواخر ماه جاری میلادی یک ماموریت تاریخی انجام می‌دهند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای اولین بار به فضا انسان ارسال می‌کند و همچنین تبدیل به اولین پرتاب در خاک ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۱ می‌شود. روز جمعه، نمایندگان ناسا و اسپیس ایکس اطلاعاتی در رابطه با این ماموریت منتشر کردند.

این ماموریت در تاریخ ۷ خرداد انجام می‌شود، اما هنوز از نظر فنی مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند و به همین علت از نام Demo-2 برای آن استفاده شده. این ماموریت شروعی برای نمایش توانایی‌های فضاپیمای کرو دراگون و راکت فالکون ۹ برای ارسال انسان به فضا محسوب می‌شود. این ماموریت مرحله نهایی برای ارزیابی ارسال انسان به فضا توسط اسپیس ایکس بوده، هرچند در سال‌های اخیر چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که شامل ماموریت Demo-1 می‌شود که یک پرواز مسافرتی اما بدون فضانورد بود.

در این ماموریت دو فضانورد با نام‌های «داگلاس جی. هارلی» و «روبرت ال. بهنکن» حضور دارند و شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک با حفظ سلامت آن‌ها می‌تواند خود را برای سفرهای بعدی اثبات کند. به گفته ناسا، این سفر با توجه به فاکتورهای مختلف می‌تواند ۳۰ تا ۱۱۹  روز طول بکشد، که مهم‌ترین آن‌ها سرعت این آژانس فضایی جهت آمادگی برای اولین ماموریت تجاری، Crew-1 است که شامل ۴ فضانورد، ۲ فضانورد ناسا و یک فضانورد ژاپنی می‌شود.

اسپیس ایکس

کرو دراگون مورد استفاده در این عملیات می‌تواند از نظر فنی بیش از ۲۰۰ روز در مدار باقی بماند. در حالی که هدف از این ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نبود، هم اکنون بخشی از این پروژه است. در این پروژه علاوه بر استفاده از کرو دراگون حاضر در ماموریت Demo-1 برای ارسال فضانوردان به ISS، توسط آن به این ایستگاه محموله نیز فرستاده می‌شود.

اسپیس ایکس

از نظر زمانبندی، ماموریت با پرتاب و صعود شروع خواهد شود، در مرحله دوم جدایش انجام می‌شود. بوستر در مرحله اول با استفاده از نیروی خود در مسیر بازگشت به زمین قرار می‌گیرد و در مرحله دوم، دراگون در فضا جدا می‌شود و به ISS می‌رسد. بسته به موقعیت ایستگاه فضایی، ۲ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا فضانوردان به آن برسند. زمان دقیق پرتاب با توجه به آب و هوا می‌تواند تغییر کند، بنابراین شاید ماه آینده میلادی این فضاپیما ارسال شود.

اسپیس ایکس

زمانی که کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک شود، به صورت خودکار به آن متصل خواهد شد. پس از اتصال، کرو دراگون تحت فشار قرار می‌گیرد و سپس دریچه باز می‌شود تا فضانوردان بتوانند به همکاران خود در ISS اضافه شوند. خدمه این ماموریت از تاریخ ۲۷ اردیبهشت وارد قرنطینه اجباری می‌شوند و تا روز پرتاب در قرنطینه باقی می‌مانند. افرادی که مسئولیت کنترل این ماموریت را برعهده دارند نیز باید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی