ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایش خواب و سطح استرس؛ قابلیت‌های احتمالی اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶ در کنار باتری قدرتمندتر به سنسورهای جدیدی برای تشخیص میزان اکسیژن خون و پایش سلامت ذهنی کاربران مجهز خواهد شد. نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل که احتمالا اپل واچ سری ۶ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اپل واچ سری ۶ در کنار باتری قدرتمندتر به سنسورهای جدیدی برای تشخیص میزان اکسیژن خون و پایش سلامت ذهنی کاربران مجهز خواهد شد.

نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل که احتمالا اپل واچ سری ۶ نام خواهد گرفت، به مراتب قوی‌تر و هوشمندتر از نسخه کنونی بوده و بر مشکلات سلامت ذهنی کاربر نظارت خواهند کرد. این اطلاعات توسط کاربری به نام «Nikias Molina» افشا شده که هرچند در زمینه پیش بینی محصولات آتی اپل پیشینه چندانی ندارد، اما اطلاعات وی توسط «Jon Prosse»، افشاگر سرشناس تایید شده‌اند.

به گفته Molina اپل واچ سری ۶ در کنار تجهیز به سنسورهایی برای تشخیص مشکلات ذهنی، به قابلیت پایش خواب نیز مجهز خواهد شد که کاربران از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند. ظاهرا نسل آتی ساعت‌ها با نظارت بر میزان ضربان قلب و سطح استرس کاربر، مشکلات ذهنی را تشخیص می‌دهد.

Molina در ادامه به افزایش زمان شارژدهی باتری، استفاده از چیپست S6 chip و توانایی پایش سطح اکسیژن خون اشاره کرده که از سوی Jon Prosser نیز تایید شده‌اند. وی همچنین مدعی در اختیار داشتن اطلاعات بیشتری شده که در آینده منتشر خواهد کرد.

اپل واچ از نظر سخت افزاری امکان پایش سطح اکسیژن خون را دارد اما فعال شدن این قابلیت مثل فناوری سنجش ضربان قلب نیازمند تایید از سوی «سازمان غذا و داروی آمریکا» است. افت اکسیژن خون بر اثر آسم، هوای آلوده یا حتی آپنه خواب می‌تواند خطرات جدی را برای کاربران به وجود بیاورد از اینرو پشتیبانی از آن اهمیت بالایی دارد.

اضافه شدن امکان پایش خواب که پیش از این هم در شایعات شنیده می‌شد، مستلزم باتری با شارژدهی بیشتر است چرا که بیشتر کاربران شب‌ها ساعت خود را شارژ می کنند. دیگر راهکار احتمالی استفاده از باتری با ظرفیت پایین ولی سازگار با شارژ سریعتر است. پایش خواب ممکن است به عنوان بخشی از قابلیت Bedtime به اپل واچ اضافه شود که در iOS 10 معرفی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی