ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

xpeng p7 (13)
خودرو

چینی ها اسرار مهندسی اتوپایلوت تسلا را ربودند؛ نبرد سلیکون ولی با شیائوپنگ

شیائوپنگ (Xpeng) یکی از شرکت های تازه تاسیس چینی است که قصد دارد با تولید خودروهای الکتریکی موفقیت های تسلا را در بازار داخلی تکرار کند. اما این مساله چندان به مذاق تسلا خوش نیامده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

شیائوپنگ (Xpeng) یکی از شرکت های تازه تاسیس چینی است که قصد دارد با تولید خودروهای الکتریکی موفقیت های تسلا را در بازار داخلی تکرار کند. اما این مساله چندان به مذاق تسلا خوش نیامده و خودروساز کالیفرنیایی تاکنون چند بار با شرکت شیائوپنگ دچار کشمکش حقوقی شده است.

کراس اوور برقی شیائوپنگ G3 که شباهت زیادی با تسلا مدل X دارد

در یکی از جنجالی ترین موارد این چنینی، تسلا رقیب کم نام و نشان چینی را به سرقت کد منبع سیستم اتوپایلوت متهم کرده است. این کمپانی معتقد است Guangzhi Cao که قبلا جزو مهندسان اصلی اتوپایلوت بوده، پیش از پیوستن به شیائوپنک کد منبع سامانه های کمکی اتوپایلوت را از اپل ایردراپ به حافظه شخصی خود دانلود نموده و آن را در اختیار چینی ها قرار داده است.

حال خبر می رسد شرکت تسلا با جدیت و شتاب بیشتری روی این پرونده تمرکز کرده و می خواهد هر چه سریع تر مهندس سابق خود و کمپانی شیائوپنگ را محکوم کند.

پس از تنظیم شکایت علیه Cao، وی دانلود بخشی از کد منبع اتوپایلوت را پذیرفته، اما اصرار می کند پیش از ترک تسلا و پیوستن به شیائوپنگ، اطلاعات موجود را حذف کرده است.

سدان برقی P7 دومین محصول شرکت شیائوپنگ

شرکت شیائوپنگ در دفاع از خود ایمیجی از لپتاپ Cao و بیش از 12 هزار سند را در اختیار تسلا قرار داده و تاکید دارد که از کد منبع اتوپایلوت اصلا استفاده نکرده است.

در اتهامات جدید، تسلا ادعا می کند همزمان با استخدام Cao توسط شرکت شیائوپنگ، این خودروساز چینی مهندس سابق اپل را نیز جذب نموده است. جالب اینکه این مهندس نیز با اتهام انتقال اسرار تجاری اپل به شیائوپنگ روبرو است!

تسلا می گوید Cao و مهندس سابق اپل احتمالا با هدف دستیابی به اسرار تجاری این دو شرکت آمریکایی توسط شیائوپنگ استخدام شده اند. این خودروساز کالیفرنیایی جذب همزمان دو مهندس مذکور را اتفاقی و تصادفی ندانسته و آن را به احتمال زیاد برنامه ای از پیش تعیین شده توصیف کرده است.

علاوه بر این، تسلا به پیامک هایی که بلافاصله پس از دستگیری مهندس سابق اپل در کالیفرنیا، بین Cao و یکی از دوستان وی رد و بدل شده استناد می کند. این مهندس در سال 2018 قصد داشت عازم چین شود که بازداشت شد.

در سلسله پیامک های رد و بدل شده بین دو طرف عبارت «مهندس اپل باید پیش از دستیابی به اسناد روی قیمت توافق داشته باشد» توجه تسلا را به خود جلب کرده است.

شرکت چینی شیائوپنگ که از حمایت برندهای بزرگی چون شیائومی، فاکسکان و علی بابا برخوردار است، اتهامات تسلا را بی پایه و اساس دانسته و تلاش برای ربط دادن جذب دو مهندس به هم را بازی با فرضیه ها و کلیشه ها تلقی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ذوذگانهای تناسلی تو‌ چین

  • Pool
    Pool | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چین فقط خدای ارزانی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی