ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری جدید اوبر بر استفاده راننده از ماسک نظارت می‌کند

اوبر استفاده از ماسک یا محافظ صورت را برای رانندگان و مسافران برخی کشورها از جمله ایالات متحده الزامی می‌کند. این شرکت همچنین در حال توسعه فناوری‌هایی است که بر استفاده راننده از ماسک نظارت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

اوبر استفاده از ماسک یا محافظ صورت را برای رانندگان و مسافران برخی کشورها از جمله ایالات متحده الزامی می‌کند. این شرکت همچنین در حال توسعه فناوری‌هایی است که بر استفاده راننده از ماسک نظارت می‌کنند.

بر اساس گزارش CNN Business، مدیران ارشد اوبر قانون استفاده از ماسک و محافظ صورت را تأیید کرده‌اند و قرار است این قانون از هفته‌های آتی اجرایی شود. این شرکت همچنین در حال توسعه فناوری‌هایی است که می‌توانند پوشیدن ماسک توسط راننده را قبل از پذیرفتن سفر توسط او تشخیص دهند. اوبر توضیحات بیشتری را در مورد کارکرد این فناوری ها نداد.

اوبر استفاده از ماسک را برای راننده و مسافر الزامی می کند

اوبر همچنین به دنبال روش‌هایی است تا از استفاده رانندگانش از ماسک اطمینان حاصل کند، البته نگرانی‌هایی که پیرامون حریم شخصی وجود دارند کار اوبر را در این رابطه سخت می‌کنند.

این شرکت تاکنون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار رانندگان خود قرار داده و امیدوار است با برداشته شدن قوانین قرنطینه و به کمک قانون جدید، کسب و کار خود را احیا کند. تاکسی‌های اینترنتی به خاطر قوانین قرنطینه، تعطیلی فروشگاه‌ها و ترس از سفر کردن، خسارت زیادی دیده‌اند.

اوبر با الزامی کردن استفاده از ماسک، نه تنها ریسک انتقال بیماری در محیط بسته ماشین را کاهش می‌دهد، بلکه اعتماد بین راننده و مسافر را بالا می‌برد. این قانون برای احیای دوباره اوبر هم ضروری است. لیفت (Lyft)، که رقیب اوبر محسوب می‌شود، اخیراً بیش از هزار نفر از کارمندان خود را به خاطر بحران کرونا اخراج کرد. حال طبق گزارش The Information، اوبر هم قصد دارد حدود ۲۰ درصد از نیروی انسانی خود را کاهش دهد.

اخراج کارمندان به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای مدت زمان محدودی، ضرر مالی دوران کرونا را جبران کنند. البته اگر مشتریان به خاطر ترس از بیمار شدن همچنان به استفاده از خدمات آن‌ها روی خوش نشان ندهند، کاهش نیروی انسانی برای عبور از بحران به تنهایی کافی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی