ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سود 16 میلیون دلاری تسلا در سه ماهه اول سال 2020 با وجود شیوع ویروس کرونا

شرکت تسلا اخیرا کارنامه مالی خود در سه ماهه نخست امسال را منتشر کرده است. نگاهی به آمارهای موجود نشان می دهد این خودروساز نوپای آمریکایی در مدت یاد شده توانسته درآمدی بالغ بر 5.98 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت تسلا اخیرا کارنامه مالی خود در سه ماهه نخست امسال را منتشر کرده است. نگاهی به آمارهای موجود نشان می دهد این خودروساز نوپای آمریکایی در مدت یاد شده توانسته درآمدی بالغ بر 5.98 میلیارد دلار و سودی برابر با 16 میلیون دلار کسب کند.

این سومین فصل سه ماهه متوالی است که تسلا سوددهی خود را ادامه می دهد. با توجه به اینکه از اوایل سال 2020 بازار خودرو در تقریبا تمامی کشورهای جهان دچار افت شدید شده، سوددهی تسلا در این مدت می تواند بازگوی نکات مهمی باشد. کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش حاشیه سود دو عامل مهمی هستند که تسلا را در پشت سر گذاشتن فصلی موفق یاری کرده اند.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید بگوییم در مقایسه با فصل اول سال 2019 شرکت تسلا موفق شده در فصل نخست امسال تا 13 درصد هزینه های عملیاتی را کاهش داده و اعتبارهای نظارتی بیشتری را دریافت کند. این کمپانی حاشیه سود خود را نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25.5 درصد افزایش داده است.

ذکر این نکته ضروری است که به خاطر شرایط کنونی دنیا و شیوع ویروس کرونا میزان درآمد تسلا از 7.38 میلیارد دلار در فصل چهارم سال 2019 به 5.98 میلیارد دلار در فصل اول سال 2020 کاهش یافته که معادل 19 درصد افت می شود. بد نیست اشاره کنیم در سه ماهه اول سال 2019 درآمد تسلا برابر با 4.5 میلیارد دلار بود، بنابراین باید گفت میزان درآمد این شرکت در فصل اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به اندازه 32 درصد رشد کرده است.

ناگفته نماند این اولین فصل کاملی است که آمارهای گیگافکتوری شانگهای به آمار کلی شرکت تسلا افزوده شده و کراس اوور جدید مدل Y نیز به جمع محصولات تسلا اضافه می شود. از آنجایی که ایلان ماسک حساب ویژه ای روی موفقیت های مدل Y باز کرده، انتظار می رود با استقبال بیشتر از این خودرو آمارهای تسلا بیش از پیش بهبود پیدا کند. به اعتقاد آقای ماسک مدل Y پرفروش تر از تمامی محصولات تسلا از جمله مدل 3 خواهد بود.

در کنار خبرهای خوب، تسلا با یک چالش بزرگ هم روبرو شده و آن اینکه قرنطینه خانگی در پالو آلتوی کالیفرنیا – مقر شرکت تسلا – تا پایان ماه می تمدید شده و این شرکت باید با پیروی از دستورها کارخانه اصلی فریمانت را نیز تا آن تاریخ بسته نگه دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    درود بر ایلان ماسک

مطالب پیشنهادی