ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت افزوده
تکنولوژی

کپی و پیست بین دنیای واقعی و کامپیوتر به کمک واقعیت افزوده [تماشا کنید]

کپی و پیست بخش لاینفکی از زندگی آنلاین ماست. به صورت روزانه شاید هزار بار از آن استفاده کنیم بدون این که متوجه شویم چنین چیزی چه موهبت بزرگی است. احتمالا بارها با خود فکر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۰

کپی و پیست بخش لاینفکی از زندگی آنلاین ماست. به صورت روزانه شاید هزار بار از آن استفاده کنیم بدون این که متوجه شویم چنین چیزی چه موهبت بزرگی است. احتمالا بارها با خود فکر کرده‌اید اگر می‌توانستیم اشیا واقعی را نیز کپی و پیست کنیم چقدر زندگی ساده‌تر می‌شد. یک توسعه دهنده خلاق این کار با به کمک واقعیت افزوده انجام داده که در صادقانه‌ترن حالت می‌توان به آن عنوان «خارق‌العاده» داد.

در ویدیویی که در ادامه خواهید دید، می‌بینیم این توسعه‌دهنده خلاق از یک جسم در دنیا واقعی عکس می‌گیرد و آن را به سادگی داخل فتوشاپ قرار می‌دهد. تمامی این‌ اتفاقات در محیط واقعیت افزوده رخ می‌دهد و می‌توانید فرایند «کپی شدن» جسم از دنیای واقعی و «پیست شدن» آن در پروژه فتوشاپ را مشاهده کنید. پیش از این که بیشتر از این توضیح دهیم، پیشنهاد می‌کنیم خودتان ویدیو زیر را تماشا کنید تا با چشمه‌ای از آینده پیش رو آشنا شوید:

این برنامه «AR Cut & Paste» نام دارد و توسط توسعه‌دهنده و هنرمندی به نام Cyril Diagne ساخته شده است. اما این گونه نیست که به سادگی جسمی را از دنیا واقعی به دنیای دیجیتالی منتقل کنید. برای این که دو با هم تعامل داشته باشند، برنامه مخصوص موبایل، سرور محلی متصل به فتوشاپ در یک کامپیوتر و سرویسی برای تشخیص اجسام و جداسازی آن‌ها از پس‌زمینه‌های آن‌ها نیاز است.

واقعیت افزوده

در پشت این‌ها، الگوریتمی برای تشخیص جهت دوربین گوشی که همزمان با فتوشاپ در ارتباط است، قرار دارد به کاربر اجازه می‌دهد تا تصویر به دست آمده را در جای مناسب قرار دهد. البته این برنامه در حال حاضر تنها برای فتوشاپ توسعه داده شده و هیچ اثری هم از انتشار آن برای باقی کاربران وجود ندارد. در هر صورت تا زمانی که بازیگران اصلی چنین قابلیت‌هایی را در سیستم‌عامل خود ارائه نکند، باید امیدوار باشیم توسعه‌دهندگان مستقل ما را به آینده منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی